Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zet ik bestanden van mijn oude harde schijf naar mijn nieuwe over ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
857
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even wat meer info, zitten ze wel of niet in het zelfde systeem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt laatst al gevraagd hoe je hem om moest zetten is dat gelukt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Externe harde schijf?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het een desktop PC is, dus geen laptop, kan je uw oude harde schijf plaatsen IN je PC. Er is een apparte data-en voedingsstekkerstekker aanwezig in de kast boven of onder je bestaande harde schijf. Je moet die oude dan wel instellen als "Slave" door het stekkertje achteraan te verzetten van "Master =>Slave", dit staat op een stikkertje boven deze stekker. Je kan nu eenvoudig data bestanden van de oude naar de nieuwe copyeren. Je kan die oude disk daar ook laten zitten en bv als back-up of data schijf gebruiken. Succes.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ER zijn meerdere manieren om je bestanden over te zetten.
Als je een backup hebt op een externe harde schijf, hoef je alleen de backup te restoren naar je nieuwe.
Als het weinig mappen en bestanden zijn kun je ze ook eerst kopieren naar een extern medium ( harde schijf) en vandaar uit terug kopieren naar de nieuwe schijf.
In een eerder antwoord staat dat je de harde schijf in een desktop ook als slave erbij kunt plaatsen. Dan heb je direct meer opslag. Als laatste zijn er in de handel adapters te verkrijgen waar je de schijf in kunt doen of aanhangen deze adapters hebben een usb uitgang . Als je deze verbinding maakt herkent de computer in verkenner dat als een externe harde schijf en kun je alleen die bestanden vandaar uit kopieren naar je nieuwe schijf op de plaats die jij wilt.
http://www.laptopshop.nl/product/41900/conceptronic-usb-2-0-to-ide-sata-harde-schijf-adapter.html
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding