Wat kun je onder je laptop leggen als je ermee in bed ligt?

Ik lig wel eens graag in bed met mijn laptop. Ik heb echter van meerdere mensen gehoord dat je laptop daarvan kapot kan gaan omdat hij oververhit raakt. Mijn laptop zette ik altijd gewoon op mijn dekbed, hij ging inderdaad vaak blazen. Kan ik wat op mijn dekbed liggen om mijn laptop op te zetten, en zo ja, wat? Een stuk karton bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook.. ik gebruik zo'n roostertje uit de koelkast, ideetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag die van mij valt dan meestal uit door de hitte...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Daan: Daar pas ik heel erg voor op. zelfs het lichtknopje van mijn monitor zet ik uit. Nu heb ik altijd mijn radio aan, maar zelfs dat vertrouw ik niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moet lucht tussen de laptop en het oppervlak kunnen zodat deze goed kan ventileren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laptopstandaard met USB-koeler, 20 euro bij bol.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mijne valt altijd uit door de hitte, juist als ik er iets onder leg.

Het beste antwoord

Het gaat erom dat het een rechte plaat is. Het maakt niet uit of het van kunstof, hout , glas of metaal is als het maar vlak is zodat er ruimte onder de laptop en de plaat ontstaat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Glas moet natuurlijk wel veiligheidsglas zijn anders heb je straks leuke rommel in je bed :P

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kan wel met een kussen EN een plaat werken dan heb je een gratis oplossing (als je thuis een plaat en een kussen hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha leuke tekening. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zo zie je maar dat een cursus MSPaint altijd zijn vruchten afwerpt ;-)

Andere antwoorden (20)

Een plastic iets. Of je legt een handoek onder de laptop. Wat ook kan is een kussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Graag je antwoord verwijderen, dat is echt slecht advies. Een handdoek of kussen verergert alleen maar het proces. Het gaat er natuurlijk om dat er een vrije luchtlaag ontstaat zoals je die op een normale tafel ook hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je legt er zeker geen kussen onder, een kussen is namelijk vervormbaar en kan zo de ventilatiegaten blokkeren. Zorg voor een vlakke, harde ondergrond zodat de pootjes aan de onderkant van de laptop de laptop net iets omhoog tillen.(waarvoor ze bedoeld zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- een kussen geeft toch het zelfde effect als een dekbed! zelfs nog erger. doeloos antwoord tss
Een laptophouder/ondersteuning.. Te koop bij media markt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale laptophouders, die zorgen er eveneens voor dat je laptop iets voorover kantelt, wat makkelijker typen is. Met zo'n speciale steun (niet meer dan 2 tientjes dacht ik) ben je verzekerd van voldoende lucht aan de onderkant en zuigt de laptop zich niet vol met stof. Wat wel gebeurd als je er een handdoek of iets anders van stof onder legt.
Een laptop is handig, maar kwetsbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptray of dienblad. Zorg ervoor dat de ventilatiegaten (vaak aan de onderkant of zijkant) niet geblokkeerd raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
logitech lapdesk N700 kopen,. voor 50 euro een koeler, steun en externe speakers! Gebruik m al een jaar naar perfecte tevredenheid! nooit meer zwetende knieën of andere lichaamsdelen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een map is al een goed begin, je moet zeker iets nemen met een vlakke ondergrond zodat je ventilatie openingen niet verstopt raken (een handdoek is wel het domste wat je kunt doen) je hebt bij de action voor een paar euro al een fatsoenlijke houder met aan de onderkant een kussen. maar als je geen geld uit wilt geven kan je een dienblad pakken of een boek dat grot genoeg is, zolang er maar genoeg lucht bij de laptop komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een mooi en handig ding voor je laptop in bed, dan is dit misschien iets voor je;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou iets luchtigers eronder leggen, een rooster of rek, zodat de lucht vrij kan circuleren onder de laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een notebook standaard met ventilator, werkt bij mij prima!
Bij verschillende winkels te koop: Marskramer, Action etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt daarvoor een speciaal soort kussen kopen waarvan de onderzijde (door van die piepschuimbolletjes) mooi blijft liggen en de bovenzijde van hard materiaal is.

Ik heb ze wel eens gezien bij Blokker of speciaalzaak in woonartikelen. Kosten circa € 20,00.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt ze al voor 5 of 6 euro
wel lelijke bloemenprint, maar daar plak je maar een eigen foto overheen
Klinkt misschien vreemd, maar ik gebruik altijd een ontbijt dienblad waar ik m'm laptop erop leg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een groot boek met harde kaft. Zoals de grote atlas ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik iets hards met zo'n anti-slip matje erover. Iets hards kan een stuk karton zijn, een groot boek, een (snij)plank of een (omgekeerd) theeblad. Zo'n oprolbaar anti-slipmatje met van die gaatjes koop je voor 50 cent bij de Blokker.
12 jaar geleden
Terwijl ik dit lees en typ ligt mijn laptop gewoon naast mij op bed, niks ertussen dus.
Ik weet het, een deel van de ventilatie is zo geblokkeerd en er zal stof in het ventilatiesysteem komen.
Bij mij heeft dit in drie jaar tijd bij deze laptop (nog) niet tot problemen geleid, maar dat is natuurlijk geen garantie voor alle andere gevallen.
De laptop zal hooguit uitvallen als de temperatuur te hoog wordt, (beveiliging) mijn bed zal niet in brand vliegen.
Beter is wellicht om wat meer lucht bij de onderkant toe te laten, daar zou ik van alles voor kunnen gebruiken, maar geen kussens of handdoeken, die sluiten ook luchtcirculatie af.
Kijk gewoon wat bij jouw laptop het beste werkt, oververhitting los je op met extra ventilatie door openhouden van de eigen ventilatie sleuven van de laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij jou ligt ie naast je, op de matras zonder dik dekbed ertussen?
als je hem met dekbed op schoot legt zal ie misschien wel te heet worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laptop valt uit als hij te heet wordt, maar ondertussen verslijt je je harde schijf veel sneller.
Vroeger pakte ik altijd een dambord, maar bij gebrek aan dambord zet ik hem gewoon op schoot/ op de dekens. En ik hou de temperatuur in de gaten met een programmatje op mijn laptop (coretemp).

Beter is natuurlijk om hem wel op een hard oppervlak te leggen. En die dingen met ventilators enzo is allemaal erg leuk, maar waarom zou je dat nodig hebben? je kan hem op tafel namelijk ook prima gebruiken en daar zit er dan toch ook geen ventilator onder?

Ik zou geen karton pakken, maar echt een plaat/plank van een niet vervormbaar materiaal. Denk aan plastic, hout, glas, metaal.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een tafel heb je hem wel degelijk met ventilator, Een laptop heeft namelijk kleine pootjes die hem net dat stukje omhoog zetten zodat hij goed kan ventileren;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het over de extra ventilators die op sommige laptophouders zitten. Deze zijn overbodig. Uiteraard heeft elke laptop pootjes zodat er lucht onderdoor kan, maar als je een harde plaat pakt dan kan dit al. Externe ventilators zijn overbodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben heel blij met mijn externe ventilator, en de meeste mensen in mijn omgeving die pas een laptop hebben gekocht, vragen binnen ene paar weken waar ik de ventilator gekocht heb, omdat ze er ook een willen
Onder aan de laptop zit de ventilator om de warmte af te voeren van o.a. de processor. Die kan aardig heet worden. Dat heeft wel zijn grenzen en moet zijn warmte kwijt.
Als dir afsluit en dat geldt voor alle koelribben die er zitten op ieder apparaat moet je de ruimte vrijlaten zodat de warmte afgevoerd kan worden.
Hierdoor blijft niet onnodig warmte zitten wat tot hitte kan leiden.
Het is algemeen een grote waarschuwing nooit een laptop plat op een matras, deken, doek of zo te zetten.
In de handel zijn er onderleggers die eventueel ook nog een extra fan hebben. Dit komt de afkoeling ten goede en voorkomt oververhitting.
Leg de laptop op je schoor na een tijd zal je zien hoe warm hij wordt.
Maar wil je of je geen geld zo'n ding aan te schaffen kan je iedere harde dunnen plaat er onder kunnen leggen om de afvoer te verbeteren.
Sommige laptops hebben zelfs achterin steunen die je kan uitklappen om de ruimte eronder iets te vergroten.
MAAR: Zorg altijd voor voldoende afvoer van de warme lucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel winkels hebben ze daar oplossingen voor, Je kunt bijvoorbeeld zoon standaard blad nemen met kussen derop van action, Of een gewoon hard boek(Groot atlas).
Ik wil je der alleen wel op wijzen, Dat je speedfan kunt gebruiken om te kijken hoe warm je laptop word, En wat het verschil is op een tafel en in je bed:P.

Zelf lig ik nu ook in bed, En mijn laptop veranderd van 27 naar 29:P. Dat vind ik dus geen probleem want hij is nogsteeds heel erg koel:).

Succes met je zoektocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook van die speciale ''laptop koelers'' kopen (kosten ong. 40 euro) die zorgen er voor dat je laptop niet overhit raakt. die trekt zeg maar de warmte uit de laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een tafeltje wat je naast het bed hebt staan.
is ook handig snel weg te schuiven als je ineens naar de koelkast moet.

ikea Dave, 19,95
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb bij de ikea zo'n tafeltje gekocht die er speciaal voor is. misschien moet je daar eens gaan kijken. (: