wat is het verschil tussen ddr3 en gddr 3 in je graka?

hallo,

ik heb in mijn videokaart 512mb ddr3 geheugen

wat is het verschil als er gddr3 in had gezeten?

het is een laptop met ati mobility radeon hd 5470

Toegevoegd na 3 uur:
Kijk is het gddr3?

of toch het slomere ddr3? het zou wel kunnen

misschien als u de foto bekijkt

Toegevoegd na 16 uur:
een hp pavillion dv6-3010sd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier http://www.bol.com/nl/p/computer/hp-pavilion-dv6-3010sd-p6000-3072-mb-320-gb/9000000009798546/index.html zie ik GDDR3 staan ik heb hem bij de paradigit gekocht maar zie verder niet veel

Antwoorden (1)

GDDR3 (Graphics Double Data Rate 3) Wordt gebruikt voor videokaarten en is gemaakt door ATI. GDDR3 heeft ook een veel hogere bandbreedte dan de traditionele DDR2. Hij gebruikt ook een heel stuk minder stroom. DDR3 wordt gebruikt voor computer RAM en ook in de nieuwere i7 processors en de AMD Phenom ll.

Dus in het kort wordt GDDR3 gebruikt voor video kaarten en DDR3 voor RAM geheugen.
-GDDR3 is een heel stuk sneller dan DDR3
-GDDR3 geheugen is een stuk duurder dan DDR3 geheugen
-GDDR3 komt in chips en DDR3 geheugen zijn modulus.

Toegevoegd na 10 minuten:
DDR3 (Double Data Rate 3) kan ook worden gebruikt op grafische kaarten maar GDDR3 is een heel stuk sneller omdat GDDR3 kan lezen en schrijven in een cycle (tegelijk dus). Dit zorgt er dus voor dat de grafische kaart veel meer data van een plek naar de andere kan sturen omdat GDDR3 niet 2 cycles nodig heeft om dit te doen. DDR3 kan ook worden vervangen door de gebruiker, omdat het in modules komt.