Windows Vista register Beschadigd. Wat moet ik doen zonder dat ik mijn gegevens verlies?

Hallo, ik moest gister snel weg naar een feestje van wat vrienden, en deed mijn computer uit, maar ging niet uit. Dus ik doe hem via de uitknop ingedrukt houden uit. Later die avond kwam ik thuis en wou ik nog even mijn mail checken. Er stond ''Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM''

Er staat dat ik Windows normaal kan starten, Laatst gebruikte, Veilige modus, Veilige modus opdrachten prompt en Veilige modus met Netwerk. Geen een daarvan werkt en kan hem niet opstarten.

Hoe kan ik mijn Windows Herstellen zonder dat mijn computer gereset word en ik al mijn gegevens van de interne harde schijf kwijt raak.

Heel erg bedankt!

Ruben

Toegevoegd na 1 minuut:
EDIT: Ik heb een Medion Computer.

Toegevoegd na 4 minuten:
EDIT: De reden waarom ik mijn gegevens niet wil kwijtraken is omdat er belangrijke dingen opstaan zoals Forum gegevens, 3D creaties voor mijn Videos die ik maak, ik run ook een server, dus wil het niet verliezen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als eerste probeer eerst eens en systeemherstel uit te voeren.

Als je de Windows vista installatie disc hebt doe dan het volgende. 1) Start Windows Vista vanaf de installatie disc 2) Selecteer de taal en ga naar "Startup repair" Als je niet over de installatie disc bezit doe dan het volgende: 1) Start Windows Vista in "safe mode with command prompt" Type de volgende commando in de command prompt: chkdsk /p of chkdsk /f

probeer deze eens start op met de vista dvd en ga naar reparatie je komt dan op de dos prompt terecht probeer deze opdracht sfc /scannow (heb je een recovery partitie op de harde schijf ? dan kun je wellicht een systeem herstel doen vanaf die.

Als het Windows register beschadigd is kun je hem repareren met een registry cleaner. Veel computerproblemen worden veroorzaakt door een beschadigd Windows register. Geef je een url door waar meer over dit soort programma's wordt verteld.

Bronnen:
http://www.registrycleaners.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100