Windows Vista register Beschadigd. Wat moet ik doen zonder dat ik mijn gegevens verlies?

Hallo, ik moest gister snel weg naar een feestje van wat vrienden, en deed mijn computer uit, maar ging niet uit. Dus ik doe hem via de uitknop ingedrukt houden uit. Later die avond kwam ik thuis en wou ik nog even mijn mail checken. Er stond ''Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM''

Er staat dat ik Windows normaal kan starten, Laatst gebruikte, Veilige modus, Veilige modus opdrachten prompt en Veilige modus met Netwerk. Geen een daarvan werkt en kan hem niet opstarten.

Hoe kan ik mijn Windows Herstellen zonder dat mijn computer gereset word en ik al mijn gegevens van de interne harde schijf kwijt raak.

Heel erg bedankt!

Ruben

Toegevoegd na 1 minuut:
EDIT: Ik heb een Medion Computer.

Toegevoegd na 4 minuten:
EDIT: De reden waarom ik mijn gegevens niet wil kwijtraken is omdat er belangrijke dingen opstaan zoals Forum gegevens, 3D creaties voor mijn Videos die ik maak, ik run ook een server, dus wil het niet verliezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Als eerste probeer eerst eens en systeemherstel uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg mijn Computer helemaal niet opgestart anders was dat het eerste wat ik deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet via de boot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boot open je toch op F8 te duwen tijdens het opstarten? Heb ik geprobeerd maar ga er niet aan lopen knutselen, maak ik het misschien nog erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dat is F8. Toch is dat je enige oplossing. Het lijkt eng, maar is het niet. Je dringt het systeem binnen via een andere weg, daarom ziet alles er zo raar uit. Niet zoals je gewend bent. Toch kun je via je boot dingen zoals een systeemherstel uit te voeren. Ik ga zelf even kijken voor de check ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen vista cd ? Anders opstarten vanaf cd en dan keuze "R " ( Repair)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Corsa66 als ik boot opstart staat er: SATA: 3m-wdc
CD/DVD 4M (met nog dingen erachter)
USB Generic Flash HS-CF
USB Generic Flash HS -MS/SD
USB Generic Flash HS-SM @Mokummer Ja die heb ik maar hij is illegaal en daarbij verlies ik toch mijn gegevens als ik hem herstel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Repair zou ik pas op het allerlaatste moment uitvoeren, omdat je dan weer wat vragen krijgt die je misschien niet weet te beantwoorden. Heb nog even gecheckt op mijn systeem. Pc aanzetten en een paar keer op F8 drukken. Dan zie je een zwart scherm met bovenaan. PC herstellen. Daaronder zie je Veilige Modus starten. Die druk je in en dan wacht je even. Dan krijg je je jouw bureaublad in beeld. Je gaat naar configuratiescherm en dan zoek je even naar Systeemherstel. Pak een week of paar dagen terug als je die kunt vinden. Laat even weten hoe het gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat er staat is SATA: 3m-wdc
CD/DVD 4M (met nog dingen erachter)
USB Generic Flash HS-CF
USB Generic Flash HS -MS/SD
USB Generic Flash HS-SM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops lijkt wel of ie beschadigd is.......dan moet ik even passen hier, want daarvoor heb ik niet genoeg kennis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval bedankt voor de moeite!
Als je de Windows vista installatie disc hebt doe dan het volgende.

1) Start Windows Vista vanaf de installatie disc
2) Selecteer de taal en ga naar "Startup repair"

Als je niet over de installatie disc bezit doe dan het volgende:

1) Start Windows Vista in "safe mode with command prompt"

Type de volgende commando in de command prompt:

chkdsk /p

of

chkdsk /f
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer deze eens
start op met de vista dvd en ga naar reparatie

je komt dan op de dos prompt terecht

probeer deze opdracht

sfc /scannow

(heb je een recovery partitie op de harde schijf ?
dan kun je wellicht een systeem herstel doen vanaf die.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, dat kan ik niet zomaar zeggen. Mijn vader raadde mij aan om de Vista Installatie CD er in te doen en Vista opnieuw op te starten. Is het zo dat ik mijn gegevens dan kwijt ben? (Harde schijf)
capthavoc
12 jaar geleden
probeer zogezegd eerst die sfc /scannow of die andere chkdsk opties
wil dit echt niet
dan herinstalleren over de oude versie heen
je krijgt als het goed is de optie om over de oude heen te schrijven.
dus nooit de opdracht tot formateren geven etc
Als het Windows register beschadigd is kun je hem repareren met een registry cleaner. Veel computerproblemen worden veroorzaakt door een beschadigd Windows register.
Geef je een url door waar meer over dit soort programma's wordt verteld.