Hoe haal ik de achtergrondmuziek uit een mp3 bestand?

Er wordt niet in gezongen, alleen in gepraat. De achtergrondmuziek is vooral piano, en het bestand is niet stereo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (5)

ik denk niet dat dit gaat met software die gratis is... maar je kan wel eens proberen te zoeken op youtube naar het liedje met 'instrumental' achter geschreven. Zo vindt je heel vaak de liedjes zonder zang of stemmen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet echt een liedje, maar gewoon mensen die praten :)
Ik ben wel bereid ervoor te betalen. Link naar software? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht ooit zo'n programma gezien te hebben... maar daar zal ik zelf even naar opzoek zijn deze terug te vinden... ik las wel net dit op een forum, het is niet percies wat je zoekt, maar misschien kan het je wel helpen: Winamp 5.x heeft een voice remover. De kwaliteit is niet om achterover te vallen, maar het werkt. Options -> Preferences -> DSP/Effect -> Nullsoft Signal Processing STudio DSP v x.xx -> Configure -> Load -> justin - stupid stereo voice removal.sps -> Enable processing Verschuif de balk dry/wet heen en weer tot je de meest ideale positie gevonden hebt. Succes :)
Niet. Dat is onmogelijk. Dat kan alleen als je de master bezit van de opname.
escape
12 jaar geleden
Je hebt een programma die van youtube filmpjes kan halen en in een mp3 bestand zetten (freeyoutube......... nog wat)
Er zat een uitbreiding bij waarmee je van alles kan converten
Van mp4 naar mp3
Van alles
Je kan er zeker te weten ook de achtergrond muziek weg halen.

In ieder geval succes

P.s. Het is gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal nauwelijks mogelijk zijn, maar met Audacity heb je een gratis programma waar je naar hartelust filters en andere effecten op de MP3 file kunt uitproberen.
Als het resultaat je bevalt schrijf je het bestand weer weg als verbeterde versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Als je frequenties van de piano wegfiltert hou je niets meer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je die frequenties wegfiltert ben je ook de gesproken tekst kwijt, die liggen bonnen hetzelfde gebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef dan ook aan dat het nauwelijks mogelijk is, maar de verstaanbaarheid is wellicht een heel klein beetje te verbeteren als je de frequenties van het spraakgebied wat ophaalt.
escape
12 jaar geleden
Hij wil de verstaanbaarheid niet verbeteren, maar de pianomuziek wegfilteren. Dat gaat dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daarom zeg ik "nauwelijks mogelijk", hooguit een heel klein beetje onderdrukking.
Een mp3 bestand leent zich er niet voor om allerlei zaken te splitsen, omdat alle informatie op één grote hoop is gegooid. Geen enkel programma kan duidelijk onderscheid maken, wat het geluid is van een piano is, en wat stemgeluid is.

In het allergunstigste geval, kun je met software allerei zaken eruit filteren, maar als het je lukt om de piano eruit te halen, zijn de stemmen niet meer verstaanbaar. In het andere gunstige geval zijn de stemmen nog net te verstaan, maar zul je de piano blijven horen.

Met heel veel kunstgrepen kan het dus wel, maar het resultaat zal altijd bedroevend slecht zijn.