Waarom loopt mijn computer elke keer vast?

Mijn computer loopt na ongeveer 10 minuten elke keer vast. Niets doet het meer: muis, control-alt-delete, en ik moet hem dan met de knop uitzetten. Ik weet dat dit vele oorzaken kan hebben, maar wie weet er nog tips of ideeën waar dit aan kan liggen? Stof verwijderen heb ik al geprobeerd, geheugen is groot genoeg en de computer wordt weinig gebruikt dus er staat niet veel op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.piriform.com/CCLEANER is een optie, of het echt een oplossing is is een tweede, soms zijn pc's gewoon stuk.

Antwoorden (6)

Dit zijn de eerste symptonen van een beschaafde schijf.
Voer een uitvoerige schijfcontrole uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie:
beschaafde = beschadigde

Toegevoegd na 8 minuten:
De cd, dvd of blue-ray speler kan ook de boosdoener zijn.
Koppel ze los en start de pc. Binnen 15 minuten weet je of dit de veroorzaker is. Dit is een kleine moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga na sinds wanneer dit is.
Heb je een programma geinstalleerd? zijn er updates gedaan? Wat was de laatste verandering. Kijk of je een herstelpunt kan maken, of in ieder geval de laatste veranderingen ongedaan kan maken.
Als je net een programma er op had gezet, gooi het er weer af.

Je moet wel je pc in veilige modus opstarten. (F8 ingedrukt houden tijdens het opstarten.)

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is handig om eerst software fouten uit te sluiten. Maar als je pc zo "bevriest" is het heel goed mogelijk dat het ergens in de hardware zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens in de error bestanden, of daar iets terug te vinden is.
kan ook je videokaart zijn, waardoor het LIJKT alsof niks meer het doet (vastlopend beeld dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt het volgende eens proberen :

Schermbeveiliging uitzetten,omdat U aangeeft de pc niet veel te gebruiken. De harde schijf testen met het gratis programma:

http://download.cnet.com/SlimComputer/3000-2096_4-75279938.html

Dit is stukken gebruiksvriendelijk dan CCleaner !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download memtest en test het geheugen. Het is vaak de oorzaak. Laat het langere tijd draaien. Het is een gratis programma en werkt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit programma brand je op een cd. Het bevat een eigen operating systeem. Dus je kunt ook een pc testen waar helemaal niets op staat, ook geen windows.
Op deze manier ze je duidelijk, of het een hardware- of softwareprobleem is.
Voelt een beetje als probleem met je geheugenreepjes, misschien mem+86 downloaden of inderdaad via UbuntuCD je gehuegen testen?