Hoe verander ik een .txt bestand in een .bat (batch file) bestand in windows XP?

Open notepad and type:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xincgc -Xmx1G -jar craftbukkit-0.0.1-SNAPSHOT.jar
PAUSE

Save the document as RUN.bat (not as a .txt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (4)

In Windows verkenner:
gewoon naam veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in verkenner baar de map waar het bestand staat.

Ga naar Extra - Mapopties - Weergave en haal het vinkje weg voor 'extensies van bekende bestandstypen verbergen' en klik op OK.

Nu zie je de .txt extensie, als je nu het bestand selecteert en op F2 drukt, kun je dit veranderen in .bat.
rose
12 jaar geleden
Als je de extensie veranderd van .txt naar .bat, dan zal windows het als een batch bestand gaan openen bij een dubbelklik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet of wat de anderen hebben gezegt werkt maar wat ik altijd doe en dit werkt zeker weten:

Open de tekst bestand in notepad

Vervolgens doe je opslaan als > daarna zet je bij "opslaan als" om naar alle bestanden.

Daarna zet je dus Run.bat neer als naam

en het is done!

Wat ook kan is dit

ctrl + r > CMD > ga naar de directorie van het bestand > ren run.txt run.bat > enter