Wat is het verschil tussen een laptop en een computer ? (behalve dat een laptop draagbaar is en een oplader heeft)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt het verschil tussen een laptop en desktop een laptop is ook een PC (personal computer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laptop, PC, computer,... Voor mij allemaal hetzelfde: een handig om spelletjes op te spelen, te chatten,...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*een handig ding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar anders moet ik gaan antwoorden: een laptop is een PC en dat bedoelt de vrager denk ik niet.

Antwoorden (4)

Een laptop is een computer.

En naast een oplader en intern scherm, is het verder zo dat laptops veelal bestaan uit kleinere onderdelen, zoals een 2.5" harde schijf in plaats van een 3.5" harde schijf.

Ook zijn laptops minder makkelijk uit te breiden dan een desktop computer.

Laptops zijn verder zuiniger om dat ze minder actief worden gekoeld en zijn ontworpen om zo lang mogelijk mee te gaan op hun batterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vaak hebben ze ook andere processors die zuiniger omgaan met stroom om de accu langer te Laren meegaan.
Ervanuitgaand dat je het verschil tussen een Desktop en een Laptop bedoelt.

Laptop
Grafische kaart en CPU moeilijk of niet te upgraden.
2.5" HDD, speciale DVD-rom aansluiting(intern).
Veel dingen ingebouwd: boxen,webcam,wi-fi,mousepad
Zelden tot geen uitbreidingsmogelijkheden voor HDD
Beperking kracht vanwege koelings mogelijkheden.

Desktop
Alles is "makkelijk" te vervangen of uit te breiden.
Kan krachtiger zijn dan laptop.
Daardoor een beter gameplatform.

Toegevoegd na 21 minuten:
Nog een verschil is de prijs/prestatie verhouding, als je een laptop wil hebben die net zo krachtig is als een vergelijkbare desktop zal deze altijd duurder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptop is ook een computer.
De laptop is mobiel en overal mee naartoe te nemen.
Een desktop is groter en daardoor meer plaats gebonden.
Als je een eigen plek hiervoor hebt is deze aan te bevelen omdat deze makkelijker uit te breiden is en onderdelen makkelijker vervangbaar . De desktop is ook makkelijker te upgraden.
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Laptop is primair bedoeld om de computer MOBIEL te maken. Hiervoor zullen consessies moeten worden gedaan er worden componenten gebruikt welke beduidend minder stroom verbruiken, waardoor de gebruikersduur kan woorden verlengt, maar ook kleinere componenten, waardoor de mobiele eigenschappen zullen worden vergroot.
Zoals je zult begrijpen gaat een en ander altijd ten kosten van........
1. CPU is bij de meeste desktop sterker gezien er met gemak een sterk geforceerde koeling kan worden toegepast, gezien er niet op ruimte en stroomverbruik hoeft te worden geknepen.
2. Grafischekaart kan bij een desktop zwaarder worden uitgevoerd, wederom om de zelfde redenen als de CPU.
3. HD bij een desktop kunnen aanzienlijk groter worden en kunnen in aantallen makkelijk worden uitgebreid. (Ik heb een server draaien met 6x 2TB en 1x 500 Mb intern, dit is voor een laptop niet mogelijk)
4. Om een goede (gebruiks toegepaste) laptop te vinden is vaak een hele klus, zei het niet vaak onmogelijk. Daar in tegen is een desktop geheel naar eigen wens volledig in te richten en geheel toegespist op de functie waarvoor hij zal worden gebruikt.
Persoonlijk gebruik ik mijn laptop alleen op reis en op vakantie, zodra ik thuis ben staat hij (na het synchroniseren met de server) voor onbepaalde tijd, niet gebruikt op een plank.