wat betekend het als mensen dit teken in hun boodschap verwerken: ^ ^

Toegevoegd na 4 dagen:
bedankt iedereen voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In het westen zijn het vooral opgetrokken wenkbrauwen. Het komt oorspronkelijk in ieder geval uit Azie en daar wordt het echt gezien als een vrolijk en blij gezichtje.
Het grappige is dat bij de meeste smileys uit het oosten de nadruk ligt op de ogen terwijl het in het westen juist de mond is:
:D = ^^
:S = >_<
:O = o_O
:'( = T_T of Y_Y

Grappig he? Het is dus eigenlijk een blij gezichtje. En als aziaten ook lachen zie je zulke pretoogjes ontstaan. Vind ik best wel leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik gebruik het als opgetrokken wenkbrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een soort smiley en het betekent dat ze blij zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opgetrokken wenkbrauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wenkbrauwwiebel. ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
En wat IS een "wenkbrauwwiebel"? En wat wil dat zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het omhoog en omlaag van je wenkbrauwrn bewegen.. bijvoorbeeld om indruk op iemand te maken.
Het is een happy smiley, veel gebruikt in Japan. Het betekent leuk, mooi, blij etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het wordt inderdaad vaak gebruikt als opgetrokken wenkbrauwen, als mensen iets niet helemaal begrijpen, je kent dat wel, maar er zijn ook mensen die het iets willekeuriger gebruiken en bedoelen dat de wenkbrauwen op en neer gaan alsof ze trots zijn. Dit is ook iets wat in de dierenwereld vooral wordt gedaan door okapi's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lach met gesloten oogjes (soort van haha^^ )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je reageert op degene boven je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stamt uit Azië, m.n. Japan en is het equivalent van onze 'gewone' smiley :-)

Hieronder de lijst met alle vormen en betekenissen van emoticons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KIjk eens op MSN of sms taal.
Daar staan alle mogelijke tekens die jongelui gebruiken om een soort code taal te gebruiken vaak om ouders te bedotten.
Groet,
Frank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan verschillende uitdrukkingen betekenen: spannend, grappig, leuk etc...
het is maar net in wat voor zin hij gebruikt word.