Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een kat. Gechipped. Is er een app voor de Iphone waamee ik kan zien waar mijn kat is? Zoniet, wie wil/kan er zo’n app ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat is onmogelijk, tenzij je de kat een zendertje mee geeft. Met enkel de gewone chip kun jij je kat niet volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

App voor iDevices ontwikkelen kost heel erg veel geld. Denk aan de 90 euro PER JAAR. Dan moet je ook nog de programmeer kennis hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apps maken is duur! Ook de gps functie toepassen in die chip lijkt mij haast onmogelijk. Leuke gadget maar word wel heel duur....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een RFID-chip zoals bij huisdieren geplaatst wordt kan alleen een signaaltje uitzenden als er met behulp van een speciaal uitleesapparaat op een afstand van een paar centimeter gescand wordt.
Het is dus niet mogelijk om op grotere afstand de chip uit te lezen.
Bovendien zal bij uitlezen alleen het nummer van de chip uitgezonden worden, er zit geen GPS-ontvanger in die de coördinaten voor plaatsbepaling mogelijk zou maken.
Een apparaat wat wel gebruikt zou kunnen worden is een z.g. GPS-tracker, dat is een combinatie van een GPS ontvanger en een GSM-apparaatje.
Momenteel zijn die nogal groot om aan een halsbandje van de kat te hangen, maar in theorie kan dat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een SMS stuurt naar het nummer van de SIM-kaart in de tracker dan stuurt het apparaat een SMS met de coördinaten terug, je weet dan waar het apparaat zich bevindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing