Wat is een CPU en wat betekent het als norton zegt: er is 87% gebruikt of zo , ik snap het niet?

Uitleg over: CPU en de Procenten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

De CPU is de processor van je computer.

Toegevoegd na 1 minuut:
En die is doorgaans altijd bezig met bepaalde processen die soms ook op de achtergrond plaatsvinden.
Je ziet dan dus dat er op dat moment 87% van je processor capaciteit gebruikt wordt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je bijvoorbeeld niets doet, terwijl je computer wel aan staat, berekend de processor bijvoorbeeld wanneer het tijd is om nieuwe emails binnen te halen of wanneer de screensaver moet starten. En als deze screensaver draait berekent de processor hoe deze screensaver zijn werk moet doen. Etcetera.

Bij gebruik van 87% ben je waarschijnlijk druk bezig met je pc. Wellicht kijk je er dan films mee, of speel je er spelletjes mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CPU central processing unit, dat is je processor die berekent bijna alles wat je met jouw computer doet.

Als norton zegt dat je 87% gebruikt zegt hij dat als waarschuwing omdat een CPU met veel load heet kan worden. Of norton is bang dat je een kwaadwillig proces of virus hebt en norton laat je dat graag weten. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CPU staat voor 'Central Processing Unit', in het Nederlands doorgaans processor genoemd. De processor is het hart van je computer.
Een processor heeft een bepaalde capaciteit, en het bovengenoemde percentage geeft aan hoeveel van de capaciteit van de processor op dat moment gebruikt wordt.