Is het mogelijk om je mails van Gmail in je computer te downloaden, zodat je ze kan bewerken als je geen internet hebt?

Gmail is prima, maar ik kan mijn mail niet lezen/bewerken als ik geen internettoegang heb. Is er een manier om al die mailmappen automatisch te downloaden? Bedankt voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, hoor. Als je in de instellingen je POP mogelijkheid aanzet, kun je in je mailprogramma (ik gebruik zelf Thunderbird) een account maken dat je mail downloadt (let er op dat er een kopie op de server achterblijft).

Toegevoegd na 4 minuten:
Ga in je G-maail account naar instellingen en dan naar "Doorsturen en POP/IMAP'. Daar kun je POP aanzetten.

Daar staat ook een knop 'configuratie-instructies', waarmee je op een pagina komt met instructies voor de meeste email programma's.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mocht je nog geen e-mail client hebben (anders dan Windows Live) dan kun je Thunderbird hier downloaden:

http://www.mozilla-nl.org/projecten/thunderbird
rose
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar hebben ze lang geleden al iets op gevonden, het heet Outlook en het is van Microsoft en behoort tot de office programma's.
Als je je webmail wil 'importeren' naar je computer moet je een mail programma/mail client gebruiken, een POP3 mailbox.
Je kunt daarvoor Outlook gebruiken maar er zijn ook alternatieven zoals Incredimail of Thunderbird.

Outlook zit al op je PC als je Windows gebruiker bent, Incredimail en Thunderbird zijn gratis te downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat Outlook een standaard onderdeel is van Windows. Daarvoor heb je MS Office nodig.
In Windows 7 is Windows Live Mail dat wel en prima hiervoor te gebruiken. Doe ik ook.
rose
12 jaar geleden
Outlook zit alleen op je PC als je MS Office geïnstalleerd hebt. Outlook Express, het uitgeklede gratis programma van Windows, zit er sinds Windows Vista niet meer in en is vervangen door Windows Live.
Ja dat kan. Google heeft een tool hiervoor:
Google Gears - Offline Functionality for Web Apps

Google Gears will enable you to read the most recent messages from Gmail while offline or to edit your documents in Google Docs even without a network connection.

(Google Gears - Offline functionaliteit voor Web Apps
Google Gears zal u toelaten om de meest recente berichten van Gmail te lezen als je offline bent of om uw documenten te bewerken in Google Docs, zelfs zonder een netwerkverbinding.)

Toegevoegd na 4 uur:
Hiermee kan je werken zoals je nu gewent bent. Dus gewoon in je browser. Je hoeft verder niets te installeren en kan gewoon blijven werken op de manier zoals je gewend was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wel, ik gebruik het niet. Ik denk dat de ongelezen mail, misschien ook postvak in, gesynchroniseerd worden. Dat zou je even moeten testen
Heb jij even geluk ik hen een handleiding hoe je te werk dient te gaan.
Als je een hotmail, live, gmail,yahoo account hebt werk je eigenlijk buiten de deur.
Volg de meegestuurde instructie en je komt er wel.
Groet,
FRank