Bestaat er zoiets als een oplader voor in de auto?

Een oplader voor je laptop, waarmee je gewoon in de auto kan opladen.. bestaat dat en waar kan je die dan kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Voor het aansluiten van uw notebook in de auto zijn speciale autoladers verkrijgbaar. Per merk en type laptop kan het type autolader variëren, net zoals bij de laders/adapters voor 230 Volt netvoeding. Uw auto heeft minimaal één, maar vaak meerdere zogenaamde "power outlets" (voedingsaansluitpunten), oorspronkelijk als sigarettenaanstekers bedoeld. Met een speciale plug kunt u hierop elektronische apparatuur aansluiten, zoals een laptop adapter. Een sigarettenaansteker levert bij een rijdende auto 14,4 Volt gelijkstroom met circa 10 tot 15A stroomsterkte (216 Watt maximaal). Dat moet door de laptop-autolader iets gewijzigd worden in 15 tot 20 Volt met 4 tot 8A stroomsterkte. Voor een laptop is vrijwel nooit méér vermogen nodig dan 120 Watt.

Toegevoegd na 1 minuut:
kopen? , http://www.twenga.nl/dir-Computer,Accessoires-voor-laptop,Oplader-lader-voeding-laptop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja die bestaan wel,maar ze schijnen niet goedkoop te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoor, die bestaan.
Op onderstaande site staan meerdere soorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je zo'n transformatortje kopen die je aan kan sluiten op je sigarettenaansteker plug-in. Dan kan je er een accu van een laptop op aansluiten. Wij hebben er één van 12 volt in de auto, met de transformator erop kan je 140 volt halen. Meer dan genoeg voor een laptopaccu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook speciale converters. Deze plug je in je sigarettenaansteker en dan zet ie de 12 volt om naar 220 en kun jij je laptop opladen. Helaas zijn ze niet heel goedkoop..