Welke letter van het toetsenbord slijt het snelst?

En is er een logische verklaring voor?
Bij mijn oude laptop is het de n en die is zo goed als weg en bij deze begint de n ook al.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Amadea
12 jaar geleden
Je geeft zelf al het antwoord: de letter n, en daarna natuurlijk de letter e. Waarom? Die gebruik je het meest. Logisch toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het zou ook kunnen dat je door een bapaalde manier van typen een andere letter het meest slijt en de e is bij trouwens helemaal gaaf, de a begint iets te slijten en die is niet het meest gebruikt, dus.....

Het beste antwoord

Meest logisch lijken mij de A en de E. Bij mij zijn echter de N en de M bijna helemaal weg. Snap ook niet hoe het komt :s

Ook lijkt het mij dat de "asdf" en de "jkl;" sneller verslijten (dan de andere toetsen) omdat dat de rustposities voor de vingers zijn (als je met 10 vingers typt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor de uitleg.

Andere antwoorden (5)

Dat lijken mij de klinkers & als je een fanatieke gamer bent, vooral de WASD-toetsen of de pijltjestoetsen. Ben je vooral bezig met administratief werk, dan kan je numpad snel versleten zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Natuurlijk de spatiebalk ook, als fanatieke gamer (aanvulling door Kimath).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik game ook veel, en de spatiebalk is ook al aardig versleten :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dat zou heel goed kunnen kloppen! Thanks voor de aanvulling!
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb een gaming toetsenbord gekocht, en daar zaten zelfs reserve WASD toetsen en een reserve spatiebalk bij :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan wel weer heel extreem :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, alsof de spatiebalk 'verslijt', zou ik eerder denken aan een gebroken spatiebalk, als je wel heel fanatiek gamet.
Kimath
12 jaar geleden
Er zit al wel slijtage op de spatiebalk bij mij. Ik heb lange nagels, en druk altijd met de zijkant van mijn duim op de spatiebalk. Zit al een deukje in, en het zachte buitenste laagje is al gedeeltelijk weg.
In het Nederlands is de E de meest gebruikte letter, gevolgd door de A en de N. Deze letters slijten theoretisch gezien dus het eerst.

Toegevoegd na 30 seconden:
Mits je het toetsenbord voornamelijk gebruikt voor tekstverwerking uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De S komt volgens dit onderzoek ook pas op plaats 9.
http://www.onzetaal.nl/advies/letterfreq.php
Ik kijk op mijn toetsenbord en moet verschillende talen typen.
Het is de letter N.
12 jaar geleden
Bij mij zijn het de E,A en N.
Ik neem aan dat dit de meest gebruikte letters zijn want anders waren er nog wel meer versleten lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De F5, als je teveel tijd op GV doorbrengt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat doet je pc dan als je op GV op F5 drukt? Zit nu op m'n mobiel, kan dus niet uittesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
F5 ververst pagina