Heb je om met je Ipad op internet te kunnen ook een kastje nodig voor draadloos internet?

Wij hebben nu namelijk alleen internet op de computer(volgens mij gewoon ADSL) en op de laptop hebben we geen internet. Nu was ik benieuwd of ik dan ook nog een kastje moet kopen(modem)

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hoeft geen modem te kopen. Je moet een router kopen dit kastje zorgt voor het draadloze internet.

Om welke verbinding mogelijk te maken dan ook is een modem nodig. Als jij dus zegt dat je al internet hebt op je computer, dan betekent dat, dat je al een modem heb. in 99% van de gevallen krijg je deze van je provider bij aanschaf van een abonnement waaronder internet. Wil je draadloos kunnen internetten, dan heb je inderdaad een 'kastje' nodig. Dit heet een router. Deze zijn al verkrijgbaar vanaf € 20,- bij welke elektronica zaak dan ook. Simpel kabel aansluiten op je modem en even activeren via de bijgeleverde cd. Daarna werkt ie gelijk. Dan hoef je alleen nog maar te verbinden via de iPad met de router. Geen probleem dus.

Afhankelijk van de ipad die je hebt zit er in elk geval een standaard ingebouwd draadlooze ontvanger ingebouwd. Wat je wel nodig hebt is een access point of beter nog een router voor draadloosverkeer. Dit heb je alleen nodig als het adsl modem van jouw provider hierin niet voorziet door b.v. UPC daar moet je dat extra bijkopen. Bij andere providers zoals xs4all krijg je altijd een combi apparaat. De duurdere ipads hebben ook gprs waardoor je daarmee altijd kunt internetten op elke plaats. Denk erom kost wel dataverkeer en afhankelijk van jouw contract met jouw provider kan dat aardig oplopen. FRank

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100