Hoe kan ik mijn bestanden veilig stellen terwijl mijn computer niet eens opstart?

Sinds kort doet mijn laptop (HP, Windows 7) heel raar. Als ik aan het werken was liep die opeens vast en werd de scherm zwart met verticale groene lijnen (zo'n pyjama patroon) en een irritant herhalend geluid erbij en daarna ging die uit. Vervolgens ging hij van zelf weer aan en dan was alles weer ok! Ook heel vaak kreeg ik de blue screen!

Een tijdje gebeurde dit af en toe, heel irritant maar ik kon er nog mee werken. Sinds paar dagen geleden, komt de pyjama patroon gelijk nadat ik hem aan heb gezet. Dus ik krijgt niet eens de welkom pagina van Windows te zien. Na paar minuten gaat ie vanzelf uit en weer aan en wil hij alles terug draaien naar de eerdere backup instellingen (van 3 jaar geleden) waardoor ik alles kwijt kan raken.

Ik heb de hoop opgegeven om mijn laptop zelf te redden, maar vraag me af of mijn bestanden alsnog te redden zijn?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Kun je in veilige modus opstarten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja

Het beste antwoord

Probeer in veilige modus op te starten:
zet de laptop aan en druk regelmatig op [F8]. Als dat lukt kun je kijken of je via systeemherstel terug kunt naar een eerdere status van de laptop die wel goed werkt. In veilige modus kun je misschien ook werken aan het maken van een backup van je bestanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zo te horen is er iets mis met je hardware waarschijnlijk je videokaart ? of videokaart geheugen die piepjes duiden daarop ?
je kan proberen er een extern beeldscherm aan te hangen

je laptop heeft vast wel een extra vga aansluiting ?
en in bios dat externe scherm als primaire beeldscherm te zetten (als die optie er is)
desnoods start je op met veilige modus

red dan je bestanden en laat die backup dan zijn werk doen
en als dat niet helpt dan naar de pc boer
capthavoc