Hoe kan worden voorkomen dat de Ipad gelijk de inbox van Gmail opent, als je op mail klikt, dus zonder wachtwoord te vragen?

Mijn collega heeft een Ipad en zegt dat nu iedereen zijn mail kan lezen, omdat gelijk zijn inbox wordt geopend als hij op mail klikt. Zelf denk ik dat hij ergens heeft aangevinkt "wachtwoord onthouden" , maar hij zegt van niet..

Het beste antwoord

Allereerst moet je op een Ipad je mail wel instellen. Wat kan zijn gebeurt is dat je collega Gmail heeft ingesteld op zijn computer waarop Itunes staat en bij de synchronisatie de instellingen heeft overgenomen.

In het menu Instellingen > Mail kan je de instellingen van het mailaccount wijzigen en het Gmail account wissen. Je kunt naar mijn mening niet het account zo instellen dat om een wachtwoord wordt gevraagd voor inloggen. Een Ipad is persoonlijk (al je accounts, ook van apps zijn persoonlijk) en als je hem deelt dan moet je voor jezelf nagaan of het handig is om hierop mail te ontvangen. De mail blijft er immers ook op staan, of je moet die mail ook weer verwijderen. Dan moet je een account maken en na gebruik het account en de mail steeds wissen. Dit is in principe niet veel anders dan op een laptop, maar dan kan je met meerdere gebruikers werken die allemaal inloggen onder een eigen profiel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je de accountinstellingen wijzigt op je Ipad zelf worden die niet meegesynchroniseerd met de computer, dus de instellingen op de PC worden dan niet ook gewist als je het mailaccount wijzigt of wist.

Toegevoegd na 1 uur:
Kortom: het kan dus helaas niet. Het is geen functie in IOS4 om het wachtwoord elke keer opnieuw te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winnetou
12 jaar geleden
Je zegt dat het in principe niet veel anders is dan op een laptop, maar dat je dan met meerdere gebruikers profielen kunt werken. Alleen, ik heb bijvoorbeeld zelf op mijn laptop enkel mijn eigen profiel / account en als ik mail wil lezen, moet ik eerst mijn wachtwoord voor de mail ingeven, tenzij ik aanvink dat het systeem mijn wachtwoord moet onthouden...werkt dat dan niet ook zo bij de Ipad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is er geen optie met een vinkje om je wachtwoord in te moeten vullen. Ik bedoel alleen dat als je de mail binnen haalt dat die ook op je Ipad blijft staan en de volgende die mail ook kan lezen, tenzij je de mail elke keer verwijderd. Maar je hebt gelijk dat deze optie ontbreekt op je Ipad. Als je met meerdere mensen op de ipad werkt kan je beter de webversie van GMail gebruiken om mail te lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb trouwens ook voor je gezocht in de fora en het antwoord is dat dit nog steeds niet kan. Je kunt met bepaalde applicaties wel apps zelf beveiligen, maar uit onderstaande discussie leidt ik af dat je de Ipad daarvoor moet jailbreaken of een wens indienen bij Apple ;o( http://www.onemorething.nl/community/topic/ipad-apps-beveiligen-met-wachtwoord https://discussions.apple.com/message/12954437?messageID=12954437

Andere antwoorden (2)

waarschijnlijk gebruikt hij mail 4.5 op de Ipad en heeft bij het aanmelden van zijn Gmail account op de Ipad zijn Gmail gegevens ingevoerd op de Ipad. Dacht dat je bij Mail 4.5 onder Voorkeuren de gegevens aanpassen

Toegevoegd na 19 seconden:
+ kan
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan niet
Mogelijk heb je in je e-mail programma ooit aangevinkt dat het programma jougebruikersnaam en wachtwoord mag onthouden.
Haal het betreffende vinkje weg en start het programma opnieuw .
Nu zal deze naar jouw wachtwoord vragen
FRank