hoe slecht is het voor een pc als die ineens uit wordt gezet?

bij ons thuis zijn ze aan het verbouwen en gaat de stroom er regelmatig af.
nu is het al een paar keer voorgekomen dat de pc gewoon aanstond en ik ermee op internet zat en dergelijke en dat de stroom ineens weer uitgeschakeld werd, maar is dit nou erg slecht voor de pc of kan die wel wat hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je PC gaat daar niet stuk van. Wel kan de inhoud van je harde schijf corrupt raken. En het is een heel gedoe om dat weer in orde te krijgen. Dus in dat opzicht is het niet aan te bevelen.

Ja, het is niet heel goed want dan kan die niet rustig alles afsluiten en opslaan enz.

Stroomuitval kan funest zijn voor je harde schijf. Er kunnen logische fouten of zelfs beschadigingen optreden.

De computer zelf kan daar volgens mij wel tegen, alleen zullen allerlei programma's die draaiden niet op de normale manier afsluiten. Als je de programma's dan weer start als de stroom er weer opstaat kunnen allerlei foutmeldingen ontstaan. Ook documenten die je aan het bewerken was zijn alleen in de nog onbewerkte versie weer opgeroepen worden, of in de versie van de laatste automatische reservekopie. Toegevoegd na 5 minuten: "zijn" in laatste zin = "kunnen"

dat is best slecht dan slagen sommige dingen niet op oke een werkstuk niet opgeslagen is niet erg voor de pc maar wel iets van de pc

De huidige computers kennen wel tegen een (stroom)stootje. Al je niet opgeslagen bestanden ben je in dat geval wel kwijt. Als je dus met een boekverslag bezig bent, dan is het flink balen als tussentijds niet opgeslagen hebt. Verder zullen programma's die niet correct zijn afgesloten de volgende keer bij het opstarten meer tijd nodig hebben.

Als het een keer gebeurd valt het wel mee maar zeker als continue te stroom er afgehaald wordt kan dat behoorlijk je harde schijf beschadigen en een stroompiek is toch wel en risico als je een speciaal computer stroomblok heb zit daar en zekering in dat beschermt je enigzins maar ik raad je aan toch maar even te wachten met computeren ik denk dat je avonden wel gewoon aan de slag kunt ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100