Ik wil graag het een en ander wissen van mn laptop zodat ik weer genoeg schijfruimte heb, hoe doe ik dat?

Ik ben bezig met het wissen van bestanden voor meer schijfruimte nu heb ik al het een en ander gewist grote bestanden. Maar er blijft alsnog heel veel gb opstaan. Nu heb ik ontdekt dat bijvoorbeeld in het mapje WIndows op lokaal station C wel 100.000 bestanden staan. Wat moet ik hier mee doen en wat KAN en mag ik verwijderen? En wat zijn nog meer goede tips voor het opschonen van mijn schijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Kimath
12 jaar geleden
Windows is je besturingssysteem, afblijven van die map!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de laptop traag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou echt afblijven van die map. Als je iets verkeerd verwijdert kan Windows plotseling niet meer werken en dan crasht je hele computer.

Antwoorden (7)

Gebruik ccleaner voor het opschonen.
En je kunt ook defraggler gebruiken (van dezelfde makers).

Bij het verwijderen van programma's gebruik ik Uninstall unwanted apps, die zat bij het opschoon programma voor internet enzo. (Advanced systemcare 3) want daar kun je makkelijk programma's verwijderen en met de powerfull scan kun je achtergelaten mappen van een programma verwijderen want als je een programma verwijders laat het vaak mappen achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij iedere computer kan je schijf opruiming doen!dat zijn losse fragmenten ,perk ongeluk meegelift ,kan je erallemaal uitgooien ! Je vink aan ,maar alles kan er uit !daarna defragmentatie zie gelijk hoeveel schijf ruimte je nog hebt .daarna kan je altijd nog progamma ,'s filmpjes enz wissen .ps dat opruim programma staat een stoffer of bezem bij . Meestal bij systeem werkset ofzo succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het volgende splinternieuwe gratis programma heeft U een alles-in-één pakket en kunt U stukken beter de harde schijf schoonmaken,dan met bijvoorbeeld Crap Cleaner,waarvan elke pc traag wordt. De keus is aan U !

http://www.slimcomputer.com/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen hoeft u de programma,s die u gebruikt niet op te slaan.
Het volstaat om ze alleen te downloaden voor gebruik.
En na het gebruik te verwijderen.

Een teveel aan firewall,s en anti virusscanners, anti malware, ad aware of anti spyware maken uw computer traag.

Verwijder eerst de programma,s bij software die u niet nodig heeft.
(bedenk dat u updates moet laten staan)

Na de verwijderingen gaat u de schijven opruimen.
U kunt zien hoeveel ruimte u daarmee krijgt.
Na het opruimen verwijdert u ook de systeemherstelpunten (behalve de laatste)

Daarna gaat u de schijven defragmenteren. (C en evt D)
Het vergroten van uw werkgeheugen is een optie alsmede het aanschaffen van een externe harde schijf.

Verregaande optie,s om een betere processor en grafische kaart te nemen zouden u eerder kunnen doen besluiten om een andere computer aan te schaffen.

HEEFT U GROTE TWIJFELS OVER IETS WAT U NIET BEGRIJPT?
BLIJF ER DAN VANAF.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de gratis versie van Advanced System Care 4 op je computer en doe een "diepe onderhoud". Kan wel een kwartiertje tot halfuur duren :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vertrouw dat programma voor geen meter:
http://www.mywot.com/en/scorecard/iobit.com
Allemaal slechte beoordelingen van de website die die software aanbiedt.
Als je Windows CleanUp! download is je computer ongeveer 10gb lichter. Het progje neem amper ruimte in (CC cleaner wel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf welke Windows-versie je hebt en ook welke zaken je op je PC doet.
Met wat googlen en zoeken wat weg mag, kan je die map vaak wel halveren. Zo ook met c:\program files, c:\documents and settings, etc.

Je kan in elk geval verwijderen:
1. Alle blauwe mappen die met $NtUninstall beginnen.
2. Heb je een nijpend tekort aan schijfruimte, dan kan je ook de bestanden in c:\windows\system32\dllcache verwijderen. Daar staan BACKUPS in van systeembestanden. Of evt. verplaatsen naar een externe schijf. Ikzelf verplaats ontzettend veel zooi van de Windows-map naar de D-schijf, zodat ik kleine images van C kan maken.

Veder: als je IE gebruikt: die gebruikt standaard idioot veel ruimte als cache. Stel de cache in op 8MB.

Verder: verwijder grote applicaties (Office), installeer het opnieuw en kies geavanceerde setup en installeer alleen datgene dat je werkelijk gaat gebruiken.

Als je WinXP hebt: Een uitstekend hulpje om te kijken welke mappen zoveel ruimte innemen zodat je makkelijker kan zoeken wat weg te knikkeren: Foldersize: http://foldersize.sourceforge.net/
Kom je grote mappen tegen: gewoon Googlen en onderzoeken wat weg kan.