Wat is het verschil tussen CD-R & CD+R ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk DVD-R & DVD+R

Het beste antwoord

CD+R bestaat niet. Misschien bedoel je DVD-R en DVD+R?

Tijdens de ontwikkeling van de DVD kwamen twee bedrijven met twee verschillende voorstellen voor DVD-media. Hierdoor onstonden er twee kampen die elk een voor een eigen DVD-formaat kozen. Voor de consument is dit te herkenen aan het minteken (-) en het plusteken (+) in respectievelijk DVD-R/RW en DVD+R/RW.

Het schrijfproces tussen de beide DVD-formaten is verschillend. Hierdoor is er een hogere schrijfsnelheid mogelijk met een DVD+R en biedt deze een grotere compatibiliteit met andere DVD spelers dan de DVD-R.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste is dus precies andersom:
http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2003/07/16/dvd-r_vs_dvd_r_compatibility_test Ook was het geen bedrijf maar een alliantie van bedrijven die de DVD+R standaard bedacht. En was DVD-R al lang goedgekeurd voordat DVD+R bedacht werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het niet zo kunnen zijn dat er een beetje strijd is tussen de makers van DVD- en DVD+, dat ze van elkaar zeggen dat hun product het beste is? ;-) Zag namelijk in een andere link dat DVD+R juist de hogere schijfsnelheid had.
Maar goed, al met al, ik denk dat hij nu wel het verschil weet. Dank je voor de aanvulling.

Andere antwoorden (1)

Het verschil is niet zo ongelooflijk groot, maar wel groot genoeg dat beide standaarden incompatibel zijn. De ene standaard wordt gebacked door een aantal grote bedrijven, de andere standaard door een aantal andere. En dat is de reden dat er 2 zijn: omdat men niet overeenkwam.
Dacht dit ooit ergens gelezen te hebben ,maar of het juist is weet ik niet zo.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Klopt helemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant, maar WAT is het verschil?