Wat betekent de melding "kan disc at once niet uitvoeren"

Deze vraag is niet voor mezelf maar voor een vriendin.

DVD5 kan ze wel gewoon branden maar als ze probeert om DVD9 te branden krijgt ze de melding "kan disc at once niet uitvoeren".

Ze brandt met Nero burning ROM.

We hebben de instellingen bij Nero vergeleken en die staan precies hetzelfde. Ik heb geen problemen met het branden van DVD9.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn.

Als er meer info nodig is laat het even weten kan ik dat navragen.

Wel in jip en janneke taal alsjeblieft.

12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

De meest waarschijnlijke oorzaken voor deze melding zijn:
1) Slechte DVDR-schijf, of slecht merk.
2) Versleten laser in je schrijver.
3) Stof in je brander.
escape
12 jaar geleden
kan je dvd brander wel dvd9 branden dat is de vraag lijkt me
lezen zal wellicht nog geen probleem zijn maar branden is wat anders.
sommige dvd speler lezen dus wel dual layers maar branden ze niet. er is als het goed is het nero info tooltje waarmee je de eigenschappen van je brander kan bekijken
er start dan meestal wel iets in de zin van dvd9 read /write yes or no of dual layer read yes burn no ?

mocht hij het wel kunnen dan wellicht niet in disc at once modus
omdat deze allereerst iets van 8 gig op de harde schijf moet zetten wellicht is je harde schijf te vol ?
maar tip dual layer zijn leuk maar erg moeilijk om deze compatibel te maken met veel gewoon dvd spelers
hij zal op de ene geen probleem geven maar op de andere niet kunnen werken erg frusterend
de gewone dvd 5 worden meestal wel gepakt of divx geschikte dvd spleler zijn zelf nog beter

dual layer brander is a bitch alleen echt goeie professionele brander kunnen dat goed aan.
raads je aan het toch maar op singel layer dvd te houden
capthavoc