hoe kan je op een map (op je computer) een slot zetten ?

ik heb een prive map op mijn computer staan die niemand anders ma zien hoe zet ik daar dan een slot op? want mijn moeder en zus zitten namelijk vaak op mijn computer...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K
Kimath
12 jaar geleden
wat voor map is dat dan? :P

Antwoorden (4)

als het jouw computer is dan zou je beter een apart account voor hun kunnen aanmaken en een op slot zetten in windows kan niet vanuit windows zelf maar daar zijn vast wel programmatjes voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een map verbergen.
Klik met rechter muisknop op de map en klik op eigenschappen.
Klik op verborgen en op OK.
In je verkenner zal je moeten aangeven dat verborgen bestanden en mappen niet zichtbaar zijn.

Beter en veiliger is aparte accounts voor alle gebruikers aan te maken en je mappen dan niet te delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
It's not possible to specifically put a password on a folder and using something like folder encryption wouldn't be of use to you either given all of your family use the same account.

Short of recommending the use of different accounts which would be wise you could look at some of the solutions available out there such as PGP and so on.

You could also consider password protecting the actual files, so your password file for example, if it's in Microsoft Word, add a password there.

Simple answer though is to use different user-accounts, for this and many many other benifits...

Good Luck!
Jon

www.insidetheregistry.com

______________________________________________

Hier nog een Link : http://www.youtube.com/watch?v=5sXAvOtARqQ

En hier nog 1 : http://www.youtube.com/watch?v=gDReYA9Iw34

Met deze informatie ga ik er vanuit dat je W7 gebruikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even snel een vertaling gemaakt van dat Engelse verhaal :

Het is niet mogelijk om een wachtwoord in het bijzonder op een map en het gebruik van iets als map encryptie zou niet van het gebruik aan u worden gegeven van al uw gezin gebruik van dezelfde account.

Kortom te bevelen het gebruik van verschillende rekeningen die zou het verstandig zijn je zou kunnen kijken naar enkele van de beschikbare oplossingen die er zijn, zoals PGP en ga zo maar door.

Je zou ook kunnen overwegen wachtwoord bescherming van de werkelijke bestanden, zodat uw wachtwoord bestand bijvoorbeeld, als het in Microsoft Word, is er een wachtwoord.

Eenvoudige antwoord is echter om verschillende user-accounts te gebruiken, voor deze en vele andere voordelen ...

Good Luck!
Jon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het zelfde eigelijk als die eerste zij... Je kunt beter een account aanmaken voor je moeder en zus. ALs je je map echt geheim wilt houden klik je met je rechtermuisknop op die map en dan krijg je mogelijkheden... Ook een slot. (kan ook met wachtwoord).
P.S. bedankt voor het antwoord op de vraag over bijgeloof, zal ik zkr gebruiken.. ;)