Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn deze tekentjes op mobiele sites?

Ik krijg de laatste dagen op sommige sites via mijn mobiel gekke tekens: een 0 en een soort rechthoekje (deze maar dan dicht:Π) en daar staat dan de site vol mee. Er zijn sites die niet geschikt zijn voor mobiel gebruik maar voorheen kreeg ik een foutmelding en niet die tekens. Wat is het? Virus? Of iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het eerste waar ik aan denk is wat me op mijn laptop ook wel eens gebeurt : dat zijn lettertekens die je computer (mobiel) niet kan weergeven. Bij mij gebeurt het altijd bij bijvoorbeeld een Koreaanse of Thaise tekst ofzo. Chinees, Japans, Arabisch, allemaal geen punt, maar echt rare talen kan ik niet 'lezen'. (Maakt niet uit, ik kom ze toch al niet lezen). Het zijn inderdaad allemaal vierkantjes / rechthoekjes, soms ook met cijfertjes er in.
Misschien is het niet eens zozeer een afwijkend alfabet maar toevallig net een font dat je niet kunt lezen op je mobiel. Waarom je voorheen gewoon een foutmelding kreeg en nu een slechte weergave kan ik vanaf hier echter niet beoordelen ;het zou kunnen dat die sites inmiddels wel geschikt zijn voor mobiel, maar niet JOUW mobiel, of niet een nederlands mobiel, ik doe maar een gooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding