Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Snelste kabel voor gegevens overdracht?

Ik ga mijn eigen computer bouwen en dan zit ik nu met het volgende. Normaal gesproken heeft een normale computer het volgende; een systeemkast, monitor, muis en toetsenbord. Mijn computer wordt echter het volgende; 2 systeemkasten, 1 monitor, muis en toetsenbord.

De reden voor twee systeemkasten zijn, dat er in een systeemkast een speciale (op maat gemaakt) moederbord erin komt. De CPU wordt in een speciale omhulsel gezet, zodat er later nog een CPU bovenop de andere CPU gezet kan worden. In de tweede systeemkast zit de harde schijf, cd/dvd brander en nog een moederbord met een CPU (normaal, wordt gekocht in een winkel).

Deze computer zou een rekenkracht van ongeveer 3 a 4 quad core computer moeten hebben. Omdat er op dit moment geen 12 core CPU bestaat, ga ik er één nabootsen.

Mijn vraag is nu; Wat is de snelste kabel om data van de ene systeemkast naar de andere systeemkast over te brengen. Het betreft data dat normaal gesproken naar de CPU gezonden wordt om het te verwerken. Het kan elke kabel zijn, aansluiting maakt op zich niet veel uit. Dus de uitkomst is, dat de twee systeemkasten als één systeemkast fungeren.

Persoonlijk zat ik te denken aan een internet-kabel, maar ik weet niet of er een snellere is.

Toegevoegd na 20 uur:
Bedankt alle bei voor jullie reacties, maar ik ga dan maar voor een moederbord met 2 CPU holders, maar kan je die dan ook gebruiken voor een normale pc?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er is geen kabel snel genoeg om CPUs aan elkaar te koppelen, zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_device_bandwidths#Main_Buses . De snelheden op de interne bus lopen in de honderden gigabit.

Welk operating system wil je eigenlijk gaan gebruiken ? Al zou het mogelijk zijn om te bouwen wat jij beschrijft (en dat betwijfel ik ten zeerste), dan zal een bestaand OS daar niet mee om kunnen gaan. Een betere optie is om een servermoederbord met meerdere sockets te nemen als je zoveel cores wilt gebruiken.

Toegevoegd na 8 uur:
Windows 7 Professional en Ultimate ondersteunen 2 fysieke CPUs, Home Premium niet. Voor meer dan 2 fysieke processoren heb je Windows Server nodig. Met Windows 7 lijkt je dual-CPU-systeem dus een "normale PC" die voor sommige taken heel erg snel zal zijn, maar voor de gewone huis-tuin-en-keuken taken zul je geen verschil merken. Heb je een speciaal doel voor ogen met deze monster-PC ?
(Lees meer...)
gvrox
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede uitleg, duidelijk, bewijs is geleverd. Geeft zelfs extra uitleg.

Andere antwoorden (1)

De AMD Opteron 6174 is een 12-core processor die toch al een jaartje te koop is.

Bovendien lijken me twee 6-core Intel i980's of Xeons voordeliger dan een xustom moederboard laten maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12 Core is dat dan 6 x dual Core egt sick zou dat zijn vorig jaar vonden mensen quad Core nog vet
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing