Snelste kabel voor gegevens overdracht?
Ik ga mijn eigen computer bouwen en dan zit ik nu met het volgende. Normaal gesproken heeft een normale computer het volgende; een systeemkast, monitor, muis en toetsenbord. Mijn computer wordt echter het volgende; 2 systeemkasten, 1 monitor, muis en toetsenbord.
De reden voor twee systeemkasten zijn, dat er in een systeemkast een speciale (op maat gemaakt) moederbord erin komt. De CPU wordt in een speciale omhulsel gezet, zodat er later nog een CPU bovenop de andere CPU gezet kan worden. In de tweede systeemkast zit de harde schijf, cd/dvd brander en nog een moederbord met een CPU (normaal, wordt gekocht in een winkel).
Deze computer zou een rekenkracht van ongeveer 3 a 4 quad core computer moeten hebben. Omdat er op dit moment geen 12 core CPU bestaat, ga ik er één nabootsen.
Mijn vraag is nu; Wat is de snelste kabel om data van de ene systeemkast naar de andere systeemkast over te brengen. Het betreft data dat normaal gesproken naar de CPU gezonden wordt om het te verwerken. Het kan elke kabel zijn, aansluiting maakt op zich niet veel uit. Dus de uitkomst is, dat de twee systeemkasten als één systeemkast fungeren.
Persoonlijk zat ik te denken aan een internet-kabel, maar ik weet niet of er een snellere is.
Toegevoegd na 20 uur:
Bedankt alle bei voor jullie reacties, maar ik ga dan maar voor een moederbord met 2 CPU holders, maar kan je die dan ook gebruiken voor een normale pc?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.