Kan iemand mij in simpele stappen uitleggen hoe ik te werk moet gaan met google SketchUp?

Sinds een paar dagen heb ik google SketchUp op mijn computer. Hiermee maak je tekeningen van gebouwen in 3D, die vervolgens op google earth te plaatsen zijn. Kan iemand uitleggen hoe je het snelst zo'n 3D gebouw maakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb van de flat waar ik zelf in woon een 3d tekening gemaakt.
Wil het op schaal zijn moet je eerst de breedte meten via google earth.Je maakt een reeele schatting van de hoogte.
Je maakt in sketch up gebruik van de pusch up pijl om ge tekende omtrek als het ware uit de tekening op te tillen.daarna kun je zelf gemaakt fotos van een flat waar je er vier van gemaakt hebt van iedere zijde via textuur import alle bestanden je fotos tegen de skechtup tekening plakken.Het resultaat is dat je als het ware om je eigen flat of huis kunt "vliegen"Verder kost het lappen tekst om je alles uit te leggen.Dit is tenminste wat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toen ik SketchUp voor het eerst uitprobeerde (ik geloof vorig jaar, maar 't kan ook langer geleden zijn), toen kon ik na installatie een aantal tutorials volgen binnen het programma zelf. Ik vond die toen heel leerzaam. Heb je die al gevolgd?

Ik kan momenteel niet de nieuwste versie installeren, want XP weigert m'n netwerk te benaderen. :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het erg lastig is om een korte uitleg te geven over hoe je simpel een 3d gebouw kunt maken, maar toen ik met dit programma begon heb ik erg veel gehad aan de tutorials die bijvoorbeeld op Youtube staan. Daar wordt (meestal in het engels) stap voor stap uitgelegd hoe je het programma gebruikt en deze filmpjes kun je dus vervolgens ook op pauze zetten om het zelf uit te proberen. Als je in Youtube zoekt naar: 'How to Sketch up Building' dan krijg je vanzelf een aantal goede tutorials.
Succes!