Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De slaapstand is een speciale afsluitmodus in besturingssystemen van computerapparatuur.

Bij het inschakelen van de slaapstand wordt de computer afgesloten, maar blijven eventuele programma's die op het moment van afsluiten nog open stonden, behouden. De eerstvolgende keer dat de computer dan weer wordt opgestart, worden deze programma's weer geopend en gaan verder waar ze gebleven waren.

Windows slaat in tegenstelling tot de stand-by modus niet de instellingen op in het werkgeheugen, maar op de harde schijf.

Bij de meeste computers is de slaapstand standaard geactiveerd, maar bij laptops is dat meestal niet het geval. De slaapstand kan, zeker bij veel gebruik, flink stroom besparen. Daardoor is de slaapstand beter voor het milieu.

Vanaf Windows Vista is de naam Slaapstand veranderd in 'Sluimerstand', de stand-by heet in Vista echter 'Slaapstand', dit levert vaak verwarring op.Bovendien wordt bij laptops de slaapstand vaak automatisch ingeschakeld zodra het scherm wordt dichtgevouwen om de accu te sparen...en eigenlijk zegt dat al genoeg.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ben van mening dat slaapstand het beste is. Ik heb mijn pc ook altijd in slaapstand staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet altijd, zo te zien ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, ja klopt :P Staat altijd aan, dan klopt het wel
Voor een paar minuutjes of een uurtje is slaapstand het beste
Maar voor langer is uitzetten beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het opstarten is bij mijn laptop een vrij langdurig proces. Daarom zet ik 'm alleen 's morgens aan en 's avonds uit. En in de tijd dat ie niet gebruikt wordt gaat ie in de sluimerstand. Dat is het zuinigst.
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
Die laptop (een desktop ook trouwens) heeft meer te doen dan alleen de dingen die jij ermee doet. Het downloaden en installeren van automatische updates, het uitvoeren van een virusscan, dat soort onderhoudsdingen die belangrijk zijn om je systeem blijvend goed te laten werken.

Als jij je laptop opstart, er even iets mee doet en hem dan meteen weer uitzet, heeft hij niet genoeg tijd om dat soort taken uit te voeren. Je kunt hem dus beter een uurtje stand-by laten dan nu iets te doen, hem een uurtje uit te zetten en hem na dat uurtje weer een kwartier gebruiken.

Dat betekent natuurlijk niet dat je hem 24/7 aan hoeft laten te staan, dat trekt alleen maar stroom. Bovendien moet het systeem sowieso zo af en toe opnieuw opstarten (met andere woorden: even uitstaan) na het installeren van updates.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt totaal nieuw? Sommige updates worden na installatie pas echt actief nadat de computer opnieuw is opgestart. Dus als het systeem de opstartprocedure doet terwijl de update is geïnstalleerd. Heb je nooit bijvoorbeeld een Java-update geïnstalleerd waarna je de melding kreeg dat je opnieuw moest opstarten? Dat is niet het minste of geringste, soms is het gewoon nodig. Dat betekent natuurlijk niet dat je systeem om de haverklap aan en uit moet, alleen dat je het niet al te lang 24/7 aan moet laten staan. Met 'even uit staan' bedoel ik niet zoiets als uitzetten, een periode uit laten staan en dan weer opstarten, alleen dat bij opnieuw opstarten het systeem eerst afsluit (dus 'uitgaat') en dan weer opstart (weer 'aangaat'). Als dat opnieuw opstarten moet gebeuren, kun je natuurlijk ook gerust een keer 's avonds je systeem afsluiten en 's ochtends weer opstarten. Dat heeft hetzelfde effect. Overigens: als ik het heb over af en toe opnieuw opstarten, dan heb ik het over zo eens in de week.
De batterij van je laptop kan zo'n 500 tot 1000 keer opgeladen worden, doordat je computer de hele dag allerlei ongewenste processen uitvoert kan er veel van je batterij gesnoept worden. Je computer wordt ook trager door de lopende processen, door deze zo nu en dan te stoppen (door je laptop uit te schakelen) kan je een redelijke snelheidswinst maken! Maakt dit je niet veel uit en heb je liever ongevraagde updates zal ik zeker je computer de hele dag aanlaten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing