De computer van mijn zoon, een laptop Inspiron 15R van Dell, start Windows niet meer op. Goede raad?

Het sturingssysteem dat erop geïnstalleerd is is Windows 7 Home Premium.
Nu had hij een melding die steeds terugkwam, weet niet welke. Iemand van een computerwinkel vertelde dat AVG-antivirus er waarschijnlijk iets afgegooid heeft, maar de melding niet heeft meegenomen. Hij heeft de melding verwijderd. Hoe, geen idee... Daarna deed de computer het gewoon en opeens een paar dagen later met het opstarten kwam hij in het menuutje systeemherstel of gewoon opstarten en blijft daar in een cirkeltje ronddraaien. Beide keuzen leveren op dat ze in hetzelfde menuutje terugkeren.
De recoverydisk is nu allerlei tests aan het uitvoeren, heeft bijna alles gehad, maar nog steeds geen foutmelding.
Zou een virus de oorzaak kunnen zijn?
Wat moeten we doen?
Mijn enige mogelijk nu is Dell bellen...
Maar mijn zoon is bang dat hij zijn laptop dan voor een paar weken kwijt is, en of het dan opgelost is...
Ik heb totaal geen verstand van computers, werk op hetzelfde type laptop met veel plezier, nooit geen problemen gehad..

Toegevoegd na 1 week:
Iedereen bedankt voor belangstelling en hulp.
Gebleken is dat de harde schijf kapot is en Dell zal hem gratis vervangen omdat de laptop nog onder de garantie valt. Hij is dus opgestuurd en wij wachten af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de veilige modus en via de F12 kom ik steeds in hetzelfde menuutje terecht over schijfherstel of normaal opstarten. Welke mogelijkheid ik dan ook kies, kom steeds weer in dat menuutje terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens zonder dat er iets tussentijds gebeurt...

Het beste antwoord

Dat kan kloppen,dat AVG er dan iets heeft afgegooid. Eigenlijk heeft AVG haar werk ietsje te goed gedaan en nu ontbreekt er een toepassing,wat essentieel is om zowel optimaal te functioneren als op te starten. Hoogstwaarschijnlijk is dat een toepassing die onder goede omstandigheden in de map :

c:/Windows/System32 is te vinden.

Het beste lijkt het mij ,om eens op te starten met de CD ,waarmee zijn laptop is geïnstalleerd. Hopelijk staat Windows zo ingesteld,dat het als eerste "kijkt" naar het CD station ,om daar vandaan op te starten. Als dit niet lukt,zal er in de Bios deze optie moeten worden veranderd. Als Windows vraagt om op een toestje te drukken om met een CD op te starten drukt dan op Enter
Nu niet schrikken,want het lijkt of Windows opnieuw geïnstalleerd wordt...wacht tot de vraag komt om door te gaan met installeren of drukken op de "R" van repareren.
Nadat Windows heeft hersteld/gerepareerd,zal de laptop vanzelf opnieuw worden gestart.

TIP: Als AVG vraagt bij een virus om het te verwijderen/deleten of in quarantaine zetten..doe dan ALTIJD het laatste,want verwijderen levert dit soort problemen op .

Van AVG is trouwens bekend,dat het ook ongevraagd dergelijke drastische acties onderneemt en dat hetgeen ik hiervóór tipte ...niet waar hoeft te zijn. Zoek eens op bijvoorbeeld de gratis versie van Comodo . Deze is nogal zeurderig ( lees: waakzaam) maar dat geeft uiteindelijk veel betere resultaten.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 1 uur:
Om in de Bios te komen:

start op en begin met drukken op de F1( linkerkant vlak naast Esc) of DEL toets vanaf het moment dat de
stroom "erop" gezet wordt. Houdt een interval aan van ongeveer 1/3 tot een 1/2 seconde met indrukken..dus met korte tussenpozen.op de volgende website staat daarover een heldere uitleg,zodat er niks fout ,kan gaan.Dat er vista staat in onbelangrijk. BIOS indeling is in vrijwel elke desktop pc / laptop vrijwel hetzelfde qua indeling en functies.

http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/222-bios-opstartvolgorde-aanpassen.html