Mijn muis reageert niet meer correct. Blijft hangen of doet 2x hetzelfde. Hoe op te lossen?

Krijg regelmatig foutmelding dat ik 2x hetzelfde heb gedaan, terwijl dat niet zo is. Soms duurt het lang voordat een actie wordt uitgevoerd. Heb de snelheid al aangepast, maar het lijkt alsof mijn instellingen worden aangepast met upgrades en updates van diverse toepassingen op internet. Waar kan ik daar meer over vinden? Heb wel een oude versie van Windows XP, maar wil deze PC nog blijven gebruiken. Is alleen voor eenvoudige bewerkingen in gebruik.

Toegevoegd na 1 dag:
Probleem doet zich bijvoorbeeld voor als er embedded bewegende reclames zijn (van door mij bezochte sites) die een rits van bekeken producten laten zien. Ik weet dat die sites lat hebben van programmeerfouten. Gisteren bleef ik bijvoorbeeld hangen toen ik Wehkamp bekeek. Ik denk dat het een combinatie is en veroorzaakt wordt door meerdere sites.

Toegevoegd na 1 week:
De linkermuisklik hapert. Dit heeft deels te maken met het laden van cookies van bepaalde sites. Soms activeert deze zichzelf zonder te klikken. Niemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heb je het balletje of het optisch oog al eens goed schoon gemaakt? Klinkt misschien te simpel, maar bij mij was dat het geval toen de muis steeds raar deed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet persé aan de muis te liggen.

Kijk ook eens of de spatiebalk van je toetsenbord goed werkt. Ligt daar niet per ongeluk een boek of ontbijtbord op? Dan gaat je muis ook heel vreemd reageren namelijk.

Ik had eens dagenlang vreemde problemen met mijn muis. totdat bleek dat het tijdschrift wat voor me lag, gedeeltelijk de spatiebalk indrukte. Af en toe verschoof ik het tijdschrift en waren de problemen even weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draadloze muis? De batterijen vervangen. Ook kan de ontvanger-usb-dongle buiten bereik zijn als hij achter in de computer zit.