Wat kun je doen als je wel 4 of 7 keer per dag ongewenste doorstuur mail krijgt van iemand die je niet kent?

Het is wel een gewone naam, en hebben al regelmatig een mail terug gestuurd niet van zijn mails gedient te zijn maar het lijkt of we diegene niet kunnen bereiken. Wat nu? Is er een instantie waar je dit kan melden ik zat zelf aan de politie te denken maar misschien gaat dat te ver?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan vaak vanuit je hosting het emailadres blokkeren.

Als je het vandaar uit doet, dan komt hij dus helemaal niet meer aan.

Doe je dat via je emailclient, dan komt het vaak nog on ongewenste mail map.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de meeste mailprogramma’s kun je regels instellen. Maak een regel die mailtjes van deze persoon direct naar de prullenbak stuurt.
bamibal
12 jaar geleden
Ongeopend weggooien, afzender blokkeren, verder gaan met je leven.

Moch zoiets ooit nog met een andere afzender gebeuren: nooit antwoorden, dus ook geen mail sturen dat je er niet van gediend bent. Op die manier ontdekken spammers dat je adres actief is en dat mail werkelijk bij jou aankomt. En dat is informatie die je niet aan spammers wilt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt waarschijnlijk een hotmail acc.
aleen door wijzigen van je ww kan je het verhelpen
Bronnen: