me pc is down en er staat NLDR ofzoiets ontbreekt en op alle toetsen drukken gaat niet en hij gaat maar niet veder dan dat scherm wat nu

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je bedoelt waarschijnlijk de melding: 'NTLDR ontbreekt' .

De oplossing hiervoor is:

Doe de cd van XP(of een andere versie van Windows?) erin en start de pc opnieuw op.

- Start op via de XP (?) cd-rom
- Ga met R naar de restore functie.
- Kies de installatie van windows meestal C:windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in:

- CD .. (om te wisselen naar c:)
- Dir
- Copy D (= cd rom drive):\I386\NTLDR
- Copy D:\I386\NTdetect.com
- (Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.
- EXIT en heropstarten

Probeer dit maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
start de pc op in veilige modes F8
Ga naar systeemherstel en zet daar de pc terug in de tijd voot deze foutmelding
FRank