Ik ga verhuizen naar een nieuwbouw woning waar 'loze leidingen voor CAI en telefoon' zijn aangelegd. Wat zijn dat en kan ik gewoon UPC bestellen?

CAI staat voor kabel neem ik aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (5)

Bekabeling voor Telefoon en kabel zijn standaard in nw woningen.

Je kan rustig je aansluiting bij UPC of KPN of iedere andere 'telecom aanbieder'. Aanvragen.

Voor goedkoopste aanbieding, ga naar bellen.com. Goede vergelijksite
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry BvW, maar op internet lees ik heel andere berichten over "loze leidingen". Zoals hier:
http://www.klusvraagbaak.nl/forum/about557.html
en hier:
http://www.kwz.nu/webdocumenten/tips.html Loze leidingen moeten dus volgens mij nog bedraad worden, voordat UPC of KPN aan de slag kunnen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Vroeger was de bekabeling voor tv en telefoon in nieuwbouwwoningen standaard aanwezig in de woonkamer en werden er (vaak tegen meerkosten) naar andere vertrekken (zoals b.v. de slaapkamer) "loze (dus lege) leidingen" gelegd. Ik heb nog even op het internet rondgekeken (o.a. hier: http://www.sumabv.nl/PDF/Techn_Folder_Sumatrastr.pdf), maar tegenwoordig schijnen loze leidingen naar de woonkamer gebruikelijk te zijn. De kabels moet je dus zelf regelen, of -tegen betaling- door b.v. KPN/UPC laten aanleggen. @Absentia Misschien handig om even met andere kopers (of de aannemer) te overleggen wat de meest goedkope/efficiënte oplossing is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, loze leidingen zijn leidingen die je zelf moet bedraden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de kabels lopen dan tot mn meterkast en ik moet ze zelf doortrekken naar bijv de woonkamer of is er helemaal niets aanwezig?
CAI is je tv kabel, loze CAI leidingen zijn dus gewoon pvc buizen vanaf je meterkast naar de plek waar ze eruit komen. Hier hoef je niet persee tv kabels doorheen te doen je kan ook een internet kabel of tel. kabel erdoor doen. Dit geld natuurlijk wel voor loze leidingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een verhuizing plaatsvind,monteert de (vorige) aanbieder het punt af. Op de volgende pagina staat alles nog eens heel uitvoerig - en in begrijpelijke taal- uitgelegd,hoe het e.e.a. nou precies werkt. U kunt zonder probleem UPC inschakelen en/of U als klant aanmelden. Mochten er "loze leidingen " aanwezig zijn,dan zal de monteur deze onherroepelijk vinden en zijn mogelijkheden benutten,om Uw (toekomstige) ontvangst in orde te maken.

http://www.elektronica-shop.nl/problemen%20centrale%20antenne%20installatie.htm

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CAI staat voor 'Centrale Antenne Inrichting'. Het gaat dan inderdaad om loze leidingen voor de (Radio/TV) kabel.

Mogelijk beschikt uw nieuwe woning al over een Abonnee Overname Punt (de plek waar de groene kabel van UPC uw woning binnen komt). Deze bevindt zich bij nieuwbouwwoningen doorgaans in de meterkast.

Op onze website kunt u de beschikbaarheid van onze diensten op uw nieuwe adres controleren:

http://www.upc.nl/nieuwe_klant/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen kan met een kabel ook UPC aanvragen. Aangezien UPC niet op alle plekken beschikbaar is. Als je de postcode check doet kan je zo zien of op jouw adres UPC mogelijk is. UPC heeft momenteel idd mooie aanbiedingen, waar je veel geld mee kan besparen. Dus als UPC bij jou mogelijk is, kan dan eens op onderstaande site.