Wat heb ik nodig en hoe hou ik een lan-party

Ik wil een lan-party houden dit doe ik dan met 8 personen(inclusief mij) en ik heb een WBR-6010 router

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Een lanparty is een grote of kleine bijeenkomst van mensen die graag een computerspel spelen. Hierbij gaat het vooral om met meerdere mensen tegen elkaar te spelen. Centraal bij een lanparty staat het netwerk, dat de computers met elkaar verbindt. In de meeste gevallen neemt iedere bezoeker van de lanparty zijn eigen computer met monitor mee.

LAN staat voor Local Area Network, oftewel een lokaal netwerk. Je kunt hier dezelfde dingen meedoen als het Internet, maar dan vele malen sneller!
Maar dat is natuurlijk niet alles. Een lanparty is ook ontzettend gezellig. Je kunt nu eens de mensen zien waar je regelmatig mee chat of met wie je vaak speelt. En iedereen deelt dezelfde hobby: computers en games.
Allereerst heb je natuurlijk een computer nodig. Aangezien veel LAN parties sterk gericht zijn op het spelen van multiplayer spellen, heb je een betrekkelijk goede nodig. Je moet je natuurlijk ook nog kunnen aansluiten op het netwerk. Hiervoor heb je een netwerkkaart nodig. Als je zelf geen ervaring hebt met het installeren van hardware, je kan een kennis vragen, of iemand op de lanparty zelf aanschieten. Het is niet zoveel werk als je weet hoe het moet.
Naast een netwerkkaart heb je ook een netwerkkabel nodig. De netwerkkabel verbindt jouw computer via een hub of een switch met de rest van het netwerk. Een hub of switch is een verzamelpunt in het netwerk. De netwerksignalen komen bij zo'n apparaat binnen en deze zorgt er dan voor dat die signalen aankomen bij de computer waarvoor de signalen bedoeld waren. Een switch is een intelligente hub, en zorgt voor een sneller netwerk.
Ga niet met een computer sjouwen waarop op de hardeschijf belangrijke/vitale gegevens staan voor een persoon of bedrijf.
Games
- Zorg dat alle spellen die je wilt gaan spelen soepel draaien en zijn voorzien van de nieuwste patches.

Benodigdheden checklist
Heb je gedacht aan het volgende?
- PC Kast
- Monitor
- VGA-kabel
- Stroomkabels
- Stekkerblok
- Evt. extra verlengsnoer
- Muis
- Muismat
- Toetsenbord
- Boxen (incl benodigde kabels)
- Koptelefoon
- UTP-kabel 10 meter minimaal
- Lege CD's/DVD's of externe HDD's
- Windows installatie cd of .cab files op harddisk, Vergeet je key niet!
- Drivers voor video-, geluids-, en netwerkkaart.
- Installatie cd's van spellen
- Geld
- Evt inschrijfbewijs of password om binnen te komen
- Eten/drinken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat is een UTPkabel en een VGA kabel en hoe kom je eraan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
VGA signaal verlengen over grote afstanden via de UTP kabel. UTP VGA extenders, sluit 1 of meerder VGA monitoren aan over een grotere afstand via UTP kabel. in de meeste gevallen dient u gebruik te maken van minimaal CAT5e , FTP of CAT6 kabel. Verlengen via UTP kabel wordt meestal gebruikt voor afstanden langer dan +/- 7 meter. na 7 meter wordt het moeilijk om via een standaard VGA kabel uw monitor aan te sluiten. De juiste kabels kun je kopen via het internet, of bij een winkel waar computers en/of geluidsmateriaal verkocht worden, voor een feestje is het goedkoper dit te huren. Ik heb aangegeven hoe je een profesionele Lanparty houdt, je kunt het zo groot en klein aanpakken als je wil, maar zorg dan wel dat je apparatuur werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kort gezegd;
Een UTP (Unshielded Twisted Pair) kabel is de standaard netwerkkabel, waarmee je de computers aansluit op de router. Een VGA kabel is de kabel tussen je computer en je beeldscherm (tegenwoordig zie je ook vaak een DVI aansluiting)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar kan zo kabel ook in mijn router
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een UTP kabel? ja
Het is niet zo moeilijk
maar je moet wel een switch met extra poorten er bij nemen of een andere router en daarvan moet je dan niet de input poort gebruiken dus de extra route als switch gebruiken.
Sluit alles aan probeer internet uit in de meeste gevallen werkt dat gewoon
zet 1 pc als hoster op in de meeste gevallen hoef je niet eens het ip adres te weten
binnen een LAN wordt hij meestal vanzelf gevonden als de gasten zoeken naar games

en gamen maar
capthavoc