Bij een fotobestand op de pc kan je kiezen: openen in windows word. Als je dit doet krijg je de optie om het op allerlei verschillende...

manieren te 'lezen', maar overal blijven er vreemde tekens staan, en niet de afbeelding. Is het mogelijk dit te veranderen, zodat je een afbeelding wel in word kan openen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Je gaat dan naar >Invoegen, >Figuur, >Uit Bestand
en dan kies je de afbeelding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een fotobestand kan je niet met Word openen, het bevat immers geen tekst, maar informatie over de foto. Als je rechtsklikt kan je in Windows welliswaar een programma kiezen, maar dat betekent niet dat met dit programma ook daadwerkelijk de foto kan lezen. Als je kiest voor Internet Explorer, Paint of een ander teken programma, dan zal de foto wél worden geopend.

Om de foto in een Word bestand te krijgen open je eerst een nieuw document (of bestaand document) en voeg je de afbeelding in via het menu Invoegen(Office 2003 of eerder). In Office 2007 gaat dat via de tab invoegen (zie voorbeeld).

Je hebt dan twee opties, het invoegen van een illustratie (waarmee een zgenaamde clipart wordt bedoeld of online Microsoft illustraties) en afbeeldingen. Die laatste heb je nodig.

Een simpelere manier is om een afbeelding te kopieren en te plakken. Dát kan wel met de rechtermuisknop op de afbeelding. Je kiest dan uit het menu kopieëren (sneltoets CTRL+C) en in MS Word voor de optie plakken (sneltoets CTR+V)

Toegevoegd na 1 minuut:
In bijgaande links informatie over Word 2003 en 2007 (over dit onderwerp).