mijn hp pavilion laptop gaat niet meer aan hij maakt luide piepende geluiden wat kan het probleem zijn?

het beeldscherm blijft zwart en het licht 2 knopjes knippert.
als je een cd erin doet hoor de wel dat de brander de cd leest.

Toegevoegd na 1 dag:
bij het opstarten kwam er wel altijd een venster met iets over dat het hd moederbord niet goed was aangesloten ofzoiets.
Hij werd vaak tijdens het opladen ook heel erg heet en als je m dan verplaatste ging hij op standby.

Toegevoegd na 1 dag:
hij piept 3 keer het klinkt net als dat geluid dat je hoort als een vrachtwagen achteruit gaat.
Daarna is het even stil dan gaat weer 3 piepjes en dan stopt het helemaal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (5)

die pieps zijn bios beeps, deze vertellen je precies wat er aan de hand is. Het zou fijn zijn als je even het exacte type nummer van de laptop hier neerzet. Probeer er ook even achter te komen in welke volgorde ze piepen dus bijvoorbeeld piep - - - piep --- piep of piep - piep - piep. snap je? want met deze informatie die jij nu geeft kan niemand wat zonder de laptop gezien of gehoord te hebben.

Misschien licht het probleem wat de accu of de stroom toevoer. Probeer even op te starten zonder accu maar wel aangesloten op het lichtnet.

Daarna met een VOLLE accu en niet aangesloten op het lichtnet.

En bios reset zou ook een optie zijn om te overwegen maar daar moet je de laptop voor open schroeven.

kom eerst maar even met het type nummer en meer informatie over die piepjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de achterkant staat pavillion dv5 en op de voorkant hp pavilion entertainment pc
het zijn 3 lange piepjes achter elkaar dan een stilte en dan weer 3 piepjes.
Het klinkt een beetje as dat geluid dat je hoort wanneer een vrachtwagen achteruit rijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de achterkant staat pavillion dv5 en op de voorkant hp pavilion entertainment pc
het zijn 3 lange piepjes achter elkaar dan een stilte en dan weer 3 piepjes.
Het klinkt een beetje as dat geluid dat je hoort wanneer een vrachtwagen achteruit rijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, Bij HP laptops betekend dat meestal iets met het RAM geheugen. Je kan ze even uit je laptop halen ze als er stof zit dit even verwijderen (pas op als je blaast dat je geen speeksel mee blaast want dat zal niet ten goede komen). Wanneer je ze er uit haalt maak je ook even het slot waar je ze in bevestigd schoon en plaats ze terug in een andere positie als dat je ze er uit haalt. Wanneer dit geen effect heeft kan je proberen met een ander geheugen setje te proberen maar deze zal je denk ik niet hebben. Wat ik op internet las is dat je ook even kan proberen de Wifi kaart er uit te halen uit het MINI PCI SLOT. Ik hoop voor je dat het werkt. Als dat het niet doet kan je even het CMOS reset uitvoeren dan moet je het platte batterijtje er voor een paar minuten uithalen en later weer terug plaatsen. Als dat ook geen effect heeft zou ik maar aanspraak gaan maken op je garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
capthavoc
12 jaar geleden
hopelijk is het alleen je geheugen en niet je videogeheugen
maar er is een redelijk kans dat hij het weer gewoon zal doen
fingers crossed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ials ik alle schroefjes eruit draai blijft gaat de achterkant er nog steeds niet helemaal af :s
er zijn wel kleine gedeeltes die eraf kunnen.
De batterij krijg ik er niet uit omdat er een plastic houder achtig ding omheen zit.
En het geheugen laat ook niet los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. Ik heb dat betterijtje er een paar minuutjes uitgelaten.
En ik heb die geheugenbankjes eruitgehaald en schoongeblazen.
Ook bij de harde schijf.
Maar nu gaat het scherm nog steeds niet aan maar en hij piept ook niet meer
Dit zijn meestal "tekens" vanuit de bios ( hét besturingssysteem van alle hardware en de aansturing) . Hopelijk is het geen defect geheugen,want dat zou betekenen,dat het vervangen dient te worden. Verder kan het ook een ander essentieel stukje mogelijk defecte hardware zijn en dat is de videokaart. Van dit type laptop is bekend,dat het om een on-board videokaart gaat,want het bios draait "mee" op deze kaart,want U schrijft dat het beeld zwart is. Altijd beter dan helemaal geen beeld. In die richting hoeven we het dus ( nog) niet te gaan zoeken.
Het cd-station doet het nog wel ..en dat komt goed uit. Leg de originele Windows installatie Cd er in en start op. Hopelijk wordt- als het lukt om het bootgedeelte te passeren- de vraag gesteld om met cd op te starten. Zo ja ..druk dan op een toetst. Windows gaat een begin maken,met het opnieuw installeren van Windows..totdat de volgende vraag verschijnt of U mogelijk wilt herstellen. DE vraag is dan ..druk op R ..dat doet U . Als dit lukt ,zou de laptop weer opnieuw moeten kunnen,starten .

Groet:Zoekertje

U geeft nét iets te weinig info,om een juist treffend antwoord te geven. Spijtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk moet je blij zijn dat er nog piepjes zijn er is duidelijk iets kapot maar je bios werkt nog
Aan de hand van de piepjes kun je vaststellen wat dat is

hopelijk is het alleen je geheugen dat is makkelijk te vervangen

als het je videokaart is dan ben je het haasje vrees ik

dus zoek uit wat die geluiden inhouden
volgorde lang kort hoeveel piepjes ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan het ook zijn dat dat ventilator dingetje (ben even de naam kwijt) kapot is?
hij draait nog wel maar de laptop werd wel altijd heel erg heet, ik moest m om de 5 minuten even van mn schoot halen zodat ie kon afkoelen
Kan is groot dat dit de interne harde schijf is of eventueel de voeding, maar zoals vermeld iets te weinig informatie om hierover een sluitend antwoord te geven. Probeer eens of u windows opnieuw kan installeren maar eerlijk gezegd, vrees ik ervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog een tweede computer hebt ga dan eens naar Beep code viewer www.rizone3.com Dit programma kan de piepjes verklaren. Een tip uit tips & Trucs nummer 3 van maart 2011 blz 54 kop storings piepjes.
Frank

Toegevoegd na 17 uur:
hierbij een knipsel van de site

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik vrees dat je er niet omheen kunt om de computer op te sturen naar een reparatie instantie.
Heb je ook geprobeerd om direct na het eerste scherm wat wel zichtbaar werd begreep ik de F8 toets in te drukken en daarna eventueel in de lijst die komt te kiezen voor veilige modus? Als het aan de grafische kaart ligt doet de laptop het mogelijk wel in deze veilige modus
Frank