hoe werkt het # teken bij twitter

ik zet er wel telkens twitters op, maar zie andere mensen die # gebruiken in combinatie met een locatie of bezigheid, hoe werkt dit?? bv lekker aan het zonnen (#strand zandvoort), het tussenhaakjes gedeelte gebruik ik nooit, maar zie anderen het wel gebruiken, wat is de functie daarvan??

Toegevoegd na 13 minuten:
zie nu net dat die dingen hashtags heten, weer wat geleerd op mijn oude dag

Toegevoegd na 2 uur:
ben er nu ook achter dat je eerst een spatie moet doen, anders werkt het niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

het # (in het engels "hashtag") maakt een snelkoppeling naar een onderwerp en in een tweet met een # kan je op het wordt achter het # klikken om te zien wat andere mensen over dit onderwep tweeten

de # die het meest worden getweet noem je de "trending topics"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Wat is het nut van een hashtag?

Met behulp van de zoekfunctie van Twitter kunnen je op #dwdd zoeken. Je krijgt zo in één keer alle andere berichten van DWDD-kijkers in beeld. Zo kun je lezen wat anderen op te merken hebben en met elkaar discussiëren. De webversie van Twitter maakt van deze hashtag trouwens automatisch een link naar de zoekopdracht."
[Bron 1, kijk daar ook even als je nog meer informatie wilt]

Als je graag wilt weten hoe je hashtags gebruikt, kun je even bij de tweede bron kijken (en ook een beetje bij de eerste bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wist niet eens dat die dingen hashtags heette
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer wat geleerd!
De hashtag; het '#' teken dus. Staat bij twitter voor het aanelkaar linken voor tweets. Links (in het midden) bij het kopje 'Home' (Als je ingelogd bent) staat ook: Trending, en daar onder staan dingen met #.... , klik maar eens op 1 van die dingen, dan krijg je een hele rij met tweets van mensen die dus #... en dan dat genen hebben gebruikt. (Diegene zijn tweets moeten wel open staan)

Toegevoegd na 52 seconden:
Sorry er zijn meerdere mensen nu met hetzelfde antwoord, komt ervan als je een best uitgebreid antwoord hebt.