Kun je bij UPC niet met het ip-adres van WAN de routerpagina bereiken?

Ik ben bij familie en probeerde dit net, maar het werkt niet. Voor wie het niet weet: Het WAN ip is het ip dat je kan achterhalen d.m.v. de site watismijnip.nl. (Het is dus niet het ip dat begint met 192.168.x.x, die is van de LAN).
op zich boeit het helemaal niets dat het niet lukt/kan, maar ik vraag me gewoon af waaraan het ligt. Zelf zit ik bij KPN en dan kom ik met zowel het WAN ip als het LAN ip de router binnen. Waar ik nu ben dus niet; daar werkt het alleen via het LAN ip (de 192.168.x.x). Hoe zou dat kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is vaak een instelling van de router zelf; of je mag administreren vanaf de WAN. Staat voor veiligheid standaard uit. Nu zou het ook kunnen dat UPC poort 80 heeft dichtgezet, of dat je van buitenaf op een andere poort moet binnenkomen (bv 8080). Ook dit is meestal instelbaar in de router.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste bedankt voor je antwoord!
Maar dan heb ik nog een vraag: Wat houdt het precies in als ik van buitenaf op een andere poort moet binnenkomen? Je moet dan poorten openzetten toch? Dat heb ik wel eens gedaan voor een xbox, maar die poorten kun je maar aan 1 apparaat toewijzen. Maar als ik wil instellen wat je zegt moet die poort (8080 als voorbeeld) aan alle computers toegewezen worden lijkt me. Kan dat?
En als UPC poort 80 heeft gesloten, kan ik die dan alsnog openen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je geeft dan echt op je router aan op welke poort hij via de WAN te bereiken/administreren is. Is meestal ook een ander menu dan de poorten die je voor de XBox, Webserver, etc openzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je op http://xxx.xxx.xxx.xxx:8080 bij je router komen, dus door het poortnummer achter het adres te plaatsen.
Met administreren ga je niet naar je eigen computers, maar je blijft op de router zelf. Die draait een webservertje met de administratie pagina's

Andere antwoorden (3)

Het kan ook iets tijdelijks zijn: anderhalf uur geleden lag mijn UPC-verbinding eruit (storing was al bekend bij UPC).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afhankelijk welk besturing systeem je hebt.
Ga naar uitvoeren. Type cmd. Je krijgt een zwart venster. Type ipconfig eventueel gevolgd door all
Je ziet dan het ip adres dat de computer heeft toegewezen gekregen van het adsl modem of router.
HIer moet het standaard gateway adres staan van jouw modem. Type dat in de adresbalk in van internet explorer.
Als je geen wachtwoord hebt toegekend moet je nu in het modem kunnen zien wat voor instellingen er zijn en eventueel aanpassen
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet waarom je contact wil leggen maar als het is om opnamen vast te leggen op je computer kun je eenvoudig de schijf er uit halen en aansluiten op je computer. Mag niet maar werkt wel.