Een iPhone (of iPad) app ontwikkelen, en dan geld willen vragen via de appstore, hoe moet je dat regelen qua inkomsten en belastingen en zo?

Stel je hebt een wereldidee en je wilt een app gaan maken waar mensen echt wat mee kunnen. Daar wil je dan geld voor vragen want je denkt dat mensen er echt wat aan gaan hebben. Prima, voor een goede app wil ik ook best betalen en ik ben niet de enige :) MAAR hoe regel je dat qua inkomsten, belastingen en zo? Moet je je dan helemaal als bedrijf registreren en zo, of zijn er ook snellere manieren voor? Bijvoorbeeld gewoon 1x per jaar bij je aangifte dit invullen en verder geen gedoe met de KvK en zo... Ik heb echt geen idee en ik kan er ook eigenlijk niets nuttigs over vinden op google.

Heeft iemand een goede link voor me waar dat wordt uitgelegd? Of de uitleg zelf gewoon? :)

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In principe zijn het gewoon bijverdiensten die je als dusdanig opgeeft. Wordt het meer dan €1000 per maand dat moet je je inschrijven bij de KVK. Voordeel daarvan is dat je over je aankopen (nieuwe MacBook?) geen BTW hoeft te betalen. :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100