Indien u de kabel niet gebruikt en niet is aangesloten kunt u deze gewoon oprollen en opbergen (niet te strak oprollen).

Indien u de kabel wel gebruikt en is aangesloten op apparatuur, dan is het afhankelijk van de lengte wat u wilt gaan oprollen. Indien dit niet meer is als een meter of 10 dan geeft dit geen problemen, mocht het langer zijn... dan kan dit invloed hebben op de doorvoersnelheid van gegevens door de kabel. Echter is dit voor huis/tuin en keuken gebruik totaal niet merkbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een utp kabel kan opgerold en gebruikt worden. Dit heeft geen gevolgen voor de prestatie van de kabel. Er bestaan ook utp kabels op haspels die voor het overbruggen van korte en grote afstanden worden gebruikt.

Wanneer de kabel een constante verbinding heeft, is het aan te bevelen de juiste lengte te kopen. Dit vooral vanuit praktisch oogpunt. Teveel kabel moet ergens neergelegd worden. Vaak betekent dit dat de kabel knikt , mensen met voeten verstikt raken of struikelen over de kabel. Knikken en breuken door grote krachten zorgen ervoor dat de kabel defect raakt.