Ik heb zojuist al mijn bestanden van mijn computer, of verwijderd of beveiligd op een plaats waarvan ik niet weer waar... Hoe kan ik dit terug vinden?

IK HEB HARD HULP NODIG! :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn talloze programma's waar je sowieso je data mee terug kan krijgen ALS ze überhaupt al echt weg zijn.
Tip* voer even géén opruimacties op je pc uit en afhankelijk van welk besturingssysteem je gebruikt ( win / mac / lin ) zijn er talloze opties om je gegevens terug te krijgen, opstarten met een speciaal geprepareerde cd ( afhankelijk van je besturingssysteem ) krijg je in 90% van de gevallen je dingen terug, en als en een windows iets is met rechtenkwestie, kun je dat met zo'n programma evengoed nog terug krijgen. 1 ding, GOOI JE PRULLEMANJE NOG NIET LEEG, ik ben net nieuw op deze site maar wel een doorgewinterde ICT-er die evt. kan helpen bij het terughalen van je bestanden. Via internet zijn er tig programma's te vinden die je kunt downloaden, maar meestal mag je dan gelijk een programma of dienst afnemen terwijl er gelijk een kostenpost aan vast zit. Het moet om immens veel gegevens gaan, wil je er een reservecopy van hebben voordat het je geld kost. Klaarblijkelijk is mijn eerste post niet conform de voorwaarden van de goeie vraag geweest, maar ben altijd bereid om andere mensen te helpen in mijn expertise omtrent ICT. Ik weet niet hoe ik reactie moet geven zonder dat ik de richtlijnen van deze site ga overschrijden, maar ben zeker bij machte om mee te denken naar een eventuele oplossing om je data terug te krijgen. Wegens het "gelijk verwijderen van mijn noodkreet" ben ik terughoudend aangaande u van de informatie te voorzien die wellicht de redding zou kunnen betekenen aangaande uw verloren data.

Mvg
Toz®
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ls je nog en gedeelte of de hele bestandsnaam weet kan je de zoekfunctie gebruiken. Als je rechtsonder op dat windows icoon drukt kan je linksonderaan een zoekopdracht intypen, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je enig idee wát je precies hebt gedaan waardoor dat gebeurde? Wat was je precies aan het toen? En wat bedoel je met "al mijn bestanden"? Als hij het verder nog gewoon doet zijn het niet "al je bestanden" maar bijvoorbeeld je "mijn documenten" map of zo. Iets meer informatie graag? Dan kan men wat specifieker helpen.

Ik neem aan dat je al hebt gecontroleerd of het gewoon in je prullenbak staat of zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zet de computer meteen uit en breng de hardeschijf naar een computer zaak. die kunnen data rescur doen voor je en met een beetje geluk heb je alles terug. eigenlik werkt het als volgt:

denk aan een boeken bibliotheek. je hebt allemaal planken met boeken erop maar om een boek te vinden, raadpleeg je een index. de index is het bestand. jij hebt de index verwijderd, en niet de boeken. die zitten nog op je hardeschijf als het goed is. maar hoe langer je de computer gebruikt, hoe groter de kans dat je data verlies hebt.

begin er niet zelf aan als je niet weet wat je doet, maar breng de computer naar iemand die er ECHT verstand van heeft! als het hele belangrijke data is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het programma recuva!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een DOSbox opstarten en daarin zoeken. De zoekcommando's vind je door help te type. In DOS kan je uitgebreider zoeken dan in windows zelf. Soms staat ze in een verborgen diretory die windows niet laat zien. Type bv dir *bestandnaam*.* /s/p (bij bestandsnaam de naam invullen die je nog weet) (ga eerst naar de root door een paar keer cd .. te type net zo lang de zin alleen begint met c:/ (of andere drive letter)