Geluidsicoon in taakbalk verdwenen, geluid doet het nergens meer... Wat nu?

Deze vraag is al eerder gesteld, maar de oplossing was om met je rechtermuisknop op de werkbalk te drukken, eigenschappen en dan volume aan te klikken.
Het probleem is dat als ik naar eigenschappen ga, dan naar systeemvak en dan op volume wil klikken. Dat dit niet kan. Volume is grijsachtig en het is niet mogelijk deze aan te klikken.
Ik heb verder nooit problemen gehad met mijn geluid, maar het is toch wel erg vervelend dat deze er ineens mee is gestopt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dit probleem schijnt bij Microsoft al wat langer bekend te zijn,want er is zelfs een speciale HELP-paggina voor ingericht:

http://support.microsoft.com/kb/948481/nl

Dit gebeurt niet alleen met Vista,maar bij Windows 7 idemdito.
Nadat er een nieuw ServicePack (SP) is geïnstalleerd- in Uw geval ServicePack 2 Vista- ontstaan vaak dit soort onverwachtse problemen. U kunt trouwens ook onder Apparaatbeheer controleren of er een geel uitroeptekentje staat. Zo ja,dan kunt U aangeven,dat het uitgeschakeld moet,worden,gevolgd door opnieuw starten van de PC. Mogelijk herkent " Vista dan nieuwe hardware en installeert alsnog de juiste drivers.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij alleen maar grijs is, is je geluidskaart niet meer actief. Het kan zijn dat je hem zelf hebt uitgeschakeld, of dat er een update verkeerd is gegaan. Ik heb zelf W7 draaien dus weet niet precies wat je met Vista moet doen, maar kijk even in je configuratiescherm bij de optie geluid, misschien dat hij alleen maar handmatig is uitgeschakeld, opnieuw de driver instaleren kan soms ook helpen.