Help! Mijn computer zegt dit als hij opstart:

Persoonlijke instellingen maken voor:

C:\Windows\windir\svchost.exe restart

En dan blijft hij hangen :(

Toegevoegd na 15 minuten:
EDIT:

ik heb een systeemherstel uitgevoerd en het is weer gefixt bedankt voor jullie steun !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi dat het opgelost is. Ik zou je toch aanraden om een volledige scan van je PC op virussen, spyware, etc te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel leuk zijn voor degene met het juiste antwoord te belonen met 'beste antwoord'...

Het beste antwoord

Niet zo mooi,want Uw pc is besmet met een malware. Kortom de volgende GRATIS malware scanner laten draaien en alles,wat er wordt voorgesteld opvolgen. Vervolgens de PC opnieuw starten en Uw pc is weer zo fris als een hoentje !

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 48 minuten:
U kunt dit programma desnoods op een CD (laten) branden. Hopelijk probeert Uw computer als eerste met een Cd op te starten en daarna pas via de harde schijf. Verder kunt U nog de Hirens Boot CD (laten) branden,waarmee U dan een keuze kunt maken om een antivirus en/of een malware programma te laten draaien. De Hirens CD heeft ruim 75 programma's,welke vrijwel elk probleem kunnen oplossen. Het voordeel is,dat zo'n CD opstart nog vóórdat de computer blijft hangen.

http://www.hirensbootcd.org/download/

PS ..ook trouwens vanaf een USB stick te starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou een virus kunnen zijn. Wat je kunt proberen is om de PC in "Safe mode" op te starten. Dit doe je door tijdens het opstarten op de F8 functietoets te drukken. Je komt dan in een opstartmenu, waar je voor Safe Mode kunt kiezen. Mogelijk dat Windows dan wel opstart. Daarna zou je een virusprogramma kunnen draaien. Je kan bijvoorbeeld Hitman Pro downloaden en uitvoeren. Deze is gratis, is makkelijk te installeren en je ziet snel of je virussen of andere malware op je PC hebt staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat opstart bij een windows XP kun je zien met msconfig.
Kijk dan onder de tab startup.
Mischien kun je hier iets mee.

Kijk ook eens op om te weten wat svhost is.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-svchostexe-and-why-is-it-running/

Vroeger werde .exe files gebruikt om windows onderdelen te gebruiken. Later is men dll gaan gebruiken.
(dll dynamic library) echter dll kan men schijnbaar niet rechtstreeks van windows laden. daarom is svhost ingeroepen.

Probeer eens wat startup programma's uit te schakelen misshien lost dat je probleem op.
Via msconfig.
Of wat services uit te zetten via de administration tools (control pannel)

Is denk ik wel handig als je verteld welk operating systeem.

Verder zou je in de events log kunnen kijken (administration tools)

Kan natuurlijk ook een virus zijn die je computer herstart.

Sucses