Kan ik amerikaanse dvd's op een playstation 2 afspelen?

Ik wik graag een dvd kopen die nog niet in nederland beschikbaar is. Ik heb gelezen dat je deze niet op een dvdspeler kan afspelen. Wel hoorde ik dat t op een playstation 2 misschien wel kon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

volgens mij kan dat ook niet, het systeem dat in amerika word gebruikt kan hier nergens mee worden afgespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met regions. Je kan zonder problemen dezelfde dvd region vrij maken en als kopie draaien, dan is het probleem zo opgelost, ook zijn er wel truukjes dat de PS ze kan afdraaien, regionvrij maken is een betere oplossing omdat je hem dan gewoon op je dvd kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amerika gebruiken ze NTSC en in Nederland gebruiken we het betere Pal. Als je een omgebouwde playstation hebt die daardoor NTSC ondersteunt is het geen probleem. Anders gaat het zeker niet lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat films wereldwijd op verschillende momenten worden uitgebracht (hier kan per land wel meer dan 6 maanden verschil in zitten) heeft men een z.g.n. regiocodering in het leven geroepen. De wereld heeft de industrie in regio's verdeeld en hier de dvd en dvd player mee uitgerust, met als gevolg dat een amerikaanse dvd niet op een europese dvd player (of playstation) kan worden weergegeven. Eén van beide elementen (of de dvd / of de player) zal moeten worden "gekraakt" (regiocode vrij gemaakt worden)
-- De meeste players afkomstig uit Korea (daar leeft men naast de wet) zijn regio vrij (deze kunnen alles afspelen),
maar met google kom je ook heel erg ver t.a.v. het kraken van de player.

Region code
0 worldwide

1 United States, Canada, Bermuda, U.S.

2 Europe (except Russia, Ukraine, and Belarus), Middle East, Egypt, Japan, South Africa, Swaziland, Lesotho, Greenland

3 Southeast Asia, South Korea, Republic of China (Taiwan), Hong Kong, Macau

4 Mexico, Central America, South America, Oceania

5 India, Afghanistan, Ukraine, Belarus, Russia, Africa (except Egypt, South Africa, Swaziland, and Lesotho), Central and South Asia, Mongolia, North Korea

6 People's Republic of China

7 Reserved for future use

8 International venues such as aircraft, cruise ships, etc.

NTSC c.q. PAL (en SECAM) heeft niets met regiocodering te maken, dit zijn weergaven systemen waar met namen de weergave monitor (b.v. de TV) mee overweg moet kunnen.
Als voorbeeld (voor het begrip), audio systemen AC3 en DTS zijn ook niet uitwisselbaar. De modernere weergave systemen hebben met NTSC in zijn algemeen geen moeite meer, moderne flatscreens geven NTSC prima weer.

De keuze is denk ik simpel, ga je veel vreemde dvd's aanschaffen dan zou ik de player ombouwen, echter bedenk wel dat je tegenwoordig voor weinig geld een koreaanse player kunt kopen welke regiovrij is en als je een enkele vreemde dvd koopt, zou ik deze enkele dvd kraken d.m.v. het maken van een copy (software is via google op internet te vinden)