Ik heb een toets gemaakt op mij laptop maar dat mocht dus niet, je moest het op de school PC maken. Nu zeggen ze dat ik fraude heb gepleegd.

Ik heb een toets gemaakt op mij laptop maar dat mocht dus blijkbaar niet, je moest het op de school PC maken.
Nu zeggen de docenten dat ik fraude heb gepleegd. Ze zeggen zelfs dat ik geschorst kan worden (het ergste).
Het zijn 16 toetsen in totaal en het meest erge is dat ik TOETS 16 op de laptop heb gemaakt..
DUS DE LAATSTE TOETS..
Maar ik heb niks gejat en of verkocht. Ik heb ook niks gehoord dat je de toets niet op je laptop mag maken.
Ik hebt zelfs van een andere klas gehoord dat die het WEL op de laptop mochten maken, erg vreemd dus.
Ik ben niet de enige iig. Er zijn er nog een paar die het op de laptop hebben gemaakt.
Ze zeggen dat ze het met de examencommissie over gaan hebben wat er gaat gebeuren..
Wat kan ik nu doen volgens jullie, ik zit echt in de knoop.

Mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet even naar je mentor gaan, of iemand anders waarvan je denkt dat ie je kan helpen, schooldirecteur? Aan diegene moet je eerlijk en duidelijk vertellen dat dit niet je opzet is geweest. Vertel diegene ook dat je de toets desnoods overnieuw maakt of als er een andere oplossing is dat je daar aan meewerkt. Maak een afspraak met diegene om onder 4 ogen te praten. Laat blijken dat je bloed serieus bent. Als je dit netjes aanpakt kan ik me niet voorstellen dat ze je gaan schorsen o.i.d. Weet niet hoe oud je bent maar laat je ouders anders naar school gaan om dit te bespreken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg bedankt nog.

Andere antwoorden (2)

Denk dat je voor dit soort zaken je het best even tot het juridisch loket kan gaan wenden. het is typisch zo'n welles nietes situatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht eerst maar eens af wat de commissie zegt ben je het er niet mee eens ga hè het hoger op zoeken...
Zo zou ik het doen...