hoe kan je beschadigde DVD's/CD's weer lezen??

op heel veel van mijn DVD's zitten krassen, jammer natuurlijk hoe kan ik ze weer lezen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Even wat turtlewax eroverheen wrijven schijnt te helpen (en dan natuurlijk wel goed uitwrijven en schoonmaken daarna).

Toegevoegd na 7 minuten:
Hier staat hoe het precies moet (wel in het Engels)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (2)

Ik was laatst in een gameshop. (Nedgame)
En daar zag ik dat je games met krassen erop kon laten repareren. Daar hadden ze zo'n speciaal apparaat voor. Dus misschien kan je even langs gaan bij een gameshop en daar vragen wat ze voor je kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IsoBuster

Nadeel van fysieke schijfjes als CD's of DVD's is het risico op krassen. Hierdoor kan een speler de disc niet meer lezen, zodat u bijvoorbeeld niet meer naar muziek kunt luisteren. IsoBuster herstelt beschadigde discs en biedt u de mogelijkheid het bestand als MPEG op te slaan. IsoBuster ondersteund o.a. HD-DVD en Blu-Ray.

http://www.downen.nl/download/isobuster.php

Groet:Zoekertje