Amerika En de eerste man die het heeft ontworpen bil geate
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste computer is gemaakt in Engeland door Tommy Flowers. Hij werkte nog op buizen (radiolampen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het Amerika. In 1944 door de Harvard Universiteit , in Cambridge / Massachusetts. Hij was 15 meter breed !
Maar Engeland claimt ook 'n uitvinder ( 'n Schot) die had het Duitse code - systeem (enigma) gebroken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland had de eer:

"Pas in 1938 werd de eerste computer gebouwd door Konrad Zuse. Ook Zuses machine werkte nog mechanisch, maar Zuse had het zichzelf een stuk eenvoudiger gemaakt door van het binaire stelsel gebruik te maken. Een jaar later bouwde Zuse de eerste elektromechanische computer."

"Konrad Zuse (Berlijn, 22 juni 1910 – Hünfeld, 18 december 1995) was een Duitse computerpionier die de eerste computers ter wereld bouwde. Zijn Z4-computer was na de oorlog geruime tijd de enige computer op het vasteland van Europa. Toch kreeg Zuse lange tijd niet de eer die hem toekomt."

Engeland had de primeur van de eerste electronische computer:

"Door de Tweede Wereldoorlog kreeg de ontwikkeling van computers een snelle vlucht. In het Verenigd Koninkrijk werd in Bletchley Park van de Colossus gebruikgemaakt om berichten te kraken die met de Duitse Lorenz-codeermachine vercijferd waren. De Colossus werd ontwikkeld door Tommy Flowers [1] en was de eerste elektronische computer, gebruik makend van elektronenbuizen."

De VS volgden snel:

"De eerste computer in de VS, de ENIAC (Electronic Numerical Integrator And Calculator), die enkele klaslokalen in beslag nam, bevatte 18.000 buizen, 70.000 weerstanden, 10.000 condensatoren, en 6000 verschillende schakelaars. Deze computer gebruikte evenveel energie als een zware locomotief. Op 7 augustus 1944 wordt op de universiteit van Harvard door IBM-onderzoeker Howard Aiken de eerste programmeerbare rekenmachine, de Harvard Mark I, gepresenteerd."
rose
13 jaar geleden
Volgens mij is de eerste computer gebouwd door Charles Babbage. Uiterlijk in 1871. Het is een mechanische computer, werkt met ponskaarten. Nooit helemaal afgebouwd, maar wel werkend en dus wat mij en vele anderen betreft, de eerste echte computer.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, Charles Babbage woonde in Groot Brittannië.