Wat kun je doen tegen upc die nog steeds niet zorgt dat de internet/ telefoon verbinding beter wordt?

Mijn ouders hebben een contract bij UPC. Maar het is waardeloos! niemand kan ze bereiken en steeds valt het internet weg. kunnen ze per direckt weg bij UPC? mag dat? UPC blijft toch duidelijk in gebreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is al meer dan zes weken zo

Toegevoegd na 6 minuten:
heb ze net nog aan de telefoon gehad. ipv helpen. werd de telefoon erop gegooid. niet bepaald klantvriendelijk vind ik. Ik ben niet onbeschoft geweest. maar heb wel laten merken dat ik boos ben. ook gevraagd wie me de telefoon kosten betaald. moet namelijk bellen van mijn adres of met mobiel. wat nog eens dubbel kost. een email sturen kan niet. want er is geen e-mail adres te vinden op het internet.
de verbinding is via een kabel.

Toegevoegd na 8 minuten:
we zouden alleen geholpen worden als we een zakelijke verbinding vragen. dan kan er wel een monteur gestuurd worden binnen vier uur!! is toch absurd??

Toegevoegd na 8 minuten:
alle dingen met de kabels enz. al wel 50 keer gereset en veranderd enz enz..

Weet jij het antwoord?

/2500

Totdat jij kan aantonen dat het wegvallen een fout van de UPC is, en niet bv van de draadloze router die je in huis hebt, is het lastig hard te maken dat ze in gebreke blijven. En dan per direct opzeggen.. Lastig. Heb je je router al eens echt gereset? Ik heb last gehad van hackers die elk uur het voor elkaar kregen zoveel troep naar min router te sturen dat ik telkens verbinding verloor. Elke dag resetten hielp geweldig (Zit een knopje achterop waarschijnlijk)

Voor dit soort problemen kan je de geschillencommissie telecommunicatie van de ombudsman inschakelen. Daar luistert UPC wel naar, anders kan het hen heel wat geld kosten. Zie link hieronder

Probeer je modem een 'harde' reset te geven. Er zit voor of achter je modem een gaatje, waar je met bijvoorbeeld een verbogen paperclip in kunt. Wachten totdat er een rood lichtje gaat branden en dan de modem weer aanzetten. Bellen met UPC en zeggen dat je de 2e lijn wilt spreken. mag ook nog wel eens helpen. Daar zitten namelijk de mensen, die echt iets kunnen en mogen doen. Meestal krijg je eerst de callcenter medewerkers, die kunnen vaak niet in het systeem van de provider. Succes

Ik heb ook UPC, en ik moet zeggen dat het niet je van het is. ik heb een tv, telefoon en tv pakket, en regelmatig lopen er weleens wat dingen vast. dus ook de mediabox (voor tv) dan bellen we meteen naar de klntenservice want resetten heeft geen nut, ze geven van dar uit dan een seintje en dan kan hij weer eff mee. erg he?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100