Wat kun je doen tegen upc die nog steeds niet zorgt dat de internet/ telefoon verbinding beter wordt?

Mijn ouders hebben een contract bij UPC. Maar het is waardeloos! niemand kan ze bereiken en steeds valt het internet weg. kunnen ze per direckt weg bij UPC? mag dat? UPC blijft toch duidelijk in gebreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is al meer dan zes weken zo

Toegevoegd na 6 minuten:
heb ze net nog aan de telefoon gehad. ipv helpen. werd de telefoon erop gegooid. niet bepaald klantvriendelijk vind ik. Ik ben niet onbeschoft geweest. maar heb wel laten merken dat ik boos ben. ook gevraagd wie me de telefoon kosten betaald. moet namelijk bellen van mijn adres of met mobiel. wat nog eens dubbel kost. een email sturen kan niet. want er is geen e-mail adres te vinden op het internet.
de verbinding is via een kabel.

Toegevoegd na 8 minuten:
we zouden alleen geholpen worden als we een zakelijke verbinding vragen. dan kan er wel een monteur gestuurd worden binnen vier uur!! is toch absurd??

Toegevoegd na 8 minuten:
alle dingen met de kabels enz. al wel 50 keer gereset en veranderd enz enz..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kom zojuist een klachtensite (zie bron) tegen. Je kunt je klacht daar melden en het lijkt erop dat UPC dan redelijk snel antwoordt op je klacht (even wat klachten doorgekeken).

Meestal vragen ze je blijkbaar om een e-mail te sturen naar webcare@upc.nl (dus ze hebben wel een e-mail adres!) met daarin nogmaals een melding van je klacht.

Over het algemeen ben ik geen voorstander van afhandeling per e-mail van dit soort problemen of klachten (zie ook mijn reactie op deze vraag), maar het is in dit geval wellicht een poging waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt biertje, hier kan ik ook wat mee..+1

Andere antwoorden (6)

Totdat jij kan aantonen dat het wegvallen een fout van de UPC is, en niet bv van de draadloze router die je in huis hebt, is het lastig hard te maken dat ze in gebreke blijven. En dan per direct opzeggen.. Lastig.

Heb je je router al eens echt gereset? Ik heb last gehad van hackers die elk uur het voor elkaar kregen zoveel troep naar min router te sturen dat ik telkens verbinding verloor. Elke dag resetten hielp geweldig (Zit een knopje achterop waarschijnlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dit soort problemen kan je de geschillencommissie telecommunicatie van de ombudsman inschakelen. Daar luistert UPC wel naar, anders kan het hen heel wat geld kosten. Zie link hieronder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer je modem een 'harde' reset te geven. Er zit voor of achter je modem een gaatje, waar je met bijvoorbeeld een verbogen paperclip in kunt. Wachten totdat er een rood lichtje gaat branden en dan de modem weer aanzetten. Bellen met UPC en zeggen dat je de 2e lijn wilt spreken. mag ook nog wel eens helpen. Daar zitten namelijk de mensen, die echt iets kunnen en mogen doen. Meestal krijg je eerst de callcenter medewerkers, die kunnen vaak niet in het systeem van de provider. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een andere provider nemen en alle contracten wegens wanprestatie met upc opzeggen,heb ik ook gedaan met ziggo,ben nu zeer tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben sinds ruim 3/4 jaar upc, tv-telefoon en pc..
In het begin moest ik ook regelmatig resetten, ik werd er hoorndol van.
Maar als ik dan weer had gebeld dat er iets mis was, kon ik niet resetten, want dan deed de telefoon het ook niet meer.
Een medewerker belden mij dan op mijn mobiele nr.
Ik moet eerlijk wezen, ze waren altijd vriendelijk en behulpzaam :)
Maar...het valt me inderdaad wel op dat er altijd weer iets is. Als ik bel of gebeld wordt, hoort degene aan de andere kant vd lijn mij niet, ik hun wel.
Vandaag was er wéér storing, ik kon de hele ochtend niet op internet, heb hem om 14.00 maar uit gezet. grrrr..
Ik moest een afspraak met de huisarts maken..ging niet, ze hoorden mij niet...grrr...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@moortje, Wij hebben één pakket bij upc, dus pc, tv, en telefoon.
Als ze mij moeten uitleggen (in het begin) hoe ik moet resetten (dan moet de stekker bij de router eruit en uit een onder de tv) dan valt de telefoon ook weg. Dus moesten ze mij wel op de mobiel belllen.
Zoals ik al eerder vertelde, ze zijn echt vriendelijk en behulpzaam..
Maar dat er de laatste tijd telkens weer iets is, daar word ik zo langzamerhand hoorndol van..grr @zindy, Gelukkig zit het bellen bij ons in het pakket, ik betaal alleen de 0900 en de 06 appart.
Ik heb ook UPC, en ik moet zeggen dat het niet je van het is. ik heb een tv, telefoon en tv pakket, en regelmatig lopen er weleens wat dingen vast. dus ook de mediabox (voor tv) dan bellen we meteen naar de klntenservice want resetten heeft geen nut, ze geven van dar uit dan een seintje en dan kan hij weer eff mee. erg he?