Map compleet wissen

Ik heb in 2006 mappen aangemaakt en die (hoogstwaarschijnlijk) beveiligd met een Administrators-recht. Het is me nooit gelukt die mappen te wissen.
Ik had alle persoonlijke mappen gelukkig in een andere directory staan dan het besturingssysteem. Daardoor kon ik die directory in zijn geheel -toen ik in 2008 een andere computer kreeg- overzetten. Echter nog steeds met die 'onwisbare' mappen.
Gisteren lukte het me -bij toeval- de inhoud te wissen mbv het programma Unlocker. Alles werd keurig in de Prullenbak geplaatst, waarna ik de bestanden kon opruimen.
Alleen de mappen zelf staan nog steeds in de Prullenbak! Als ik ze probeer te wissen, krijg ik een schermpje met de tekst "Kan de map De3011 niet verwijderen. De toegang is geweigerd".
Vraag: weet iemand een oplossing om die mappen tòch op te ruimen?

Toegevoegd na 1 dag:
Dank voor de suggesties! Maar helaas is het me niet gelukt: niet met Ccleaner, niet met Eraser en ook de laatste suggestie geeft geen uitkomst, zeer waarschijnlijk omdat de mappen al in de prullenbak staan...
Groet,
Hans

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Al eens in veilige modus geprobeert ze te verwijderen? mss dat u hier iets aan heeft?

http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Hmm ze staan al in de prullenbak lees ik nu. http://www.piriform.com/ccleaner/features probeer hem hier eens mee te legen, met Ccleaner.

Let op: klik gewoon op een van de download links, je hoeft niets te betalen, het mag;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunt U met Easer doen. U clickt nadat de prullenbak aan en kunt kiezen op welke wijze - het aantal keren,dat het "overschreven moet gaan,worden" en geeft het aan,dat het gebeuren moet bij het opnieuw starten van de computer:

http://eraser.heidi.ie/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat je eerst de rechten moet overnemen van de te verwijderen mappen, dit kan je doen door je rechtermuisknop op het bestand te klikken, kijken bij beveiliging, en dan voor bewerken te kiezen, nu kan je eigenaar gaan worden van de mappen en ze gaan verwijderen.