Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vernieuwd windows zich zo snel?

Ik vind zelf dat windows 7 erg snel na vista uitkwam.
En windows 7 is nog niet eens zo oud en windows 8 is al in de maak.
Het lijk of ze meteen met een nieuwe windows beginnen nadat de vorige is uitgekomen, je haalt er toch veel meer winst uit als je wat langer wacht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

windows vista was eigenlijk een "nog niet af versie"van windows 7. Omdat het bijna 6 jaar duurder tussen xp en windows 7, hebben ze eerst vista uitgebracht. Vista word door veel mensen nu overgeslagen, omdat het veel bugs bevat. Windows 7 is uit van 2009, en windows 8 staat gepland voor 2011 / 2012, dat is 2-3 jaar verschil. Omdat computers steeds sneller worden, en momenteel de ontwikkeling qua technologie keihard gaat, moeten ook de besturingssystemen ervoor worden uitgebreid. Dit is trouwens niet alleen bij windows, maar ook bij apple zo. De besturingssystemen van apple komen ook bijna ieder jaar nieuw uit, maar dan als een grote update. Het verschil is niet zo groot. Het verschil tussen bijvoorbeeld windows 2000 en xp is heel groot, en dat tussen xp en vista ook. maar het verschil tussen windows vista en 7, en windows 7 en 8, zal niet zo groot zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was Windows 7 niet oorspronkelijk gepland voor 2007? Maar door het werk aan het noodzakelijke service pack 2 van XP, konden een hoop programmeurs bij Microsoft zich niet met W7 bezighouden? Toen kwam het idee om W7 meer te differentieren (home, pro, ultimate etc) dat ze zelfs eerst nog een SP3 voor XP hebben uitgebracht, zodat de aansluiting op XP beter paste (aangezien Vista behoorlijk flopte)? (overigens geen min van mij).
Omdat apple met nieuwere en betere producten komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,
Het is puur om de concurrentie bij te benen, want overtreffen lukt Windows niet. Jatten overigens wel, daar zijn ze goed in.

Overigens kost zo'n geintje meer dan honderd euro, ik vraag me af waarom. Mac kost 30 euro!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar windows pc's zijn een stuk goedkoper!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Voorheen gaf ik ieder jaar ongeveer 1100 euro uit aan een nieuwe Windows computer. Hij was dan ook echt aan vervanging toe, opstarten nam een hele tijd in beslag en om de haverklap liep het vast. Nu sinds anderhalf jaar een Macbook Pro (kostte toen 1800 euro, wel iets duurder dus inderdaad) maar ook nu na anderhalf jaar is hij nog steeds vreselijk snel en heel stabiel. Loopt zelden vast. In dat opzicht vind ik het goedkoper dan een Windows, zonder meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk jaar een computer van 1100 EUR?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, elk jaar een computer varierend van 800 tot 1300 euro dus gemiddeld genomen zo'n 1100 euro per jaar. Soms deed ik er anderhalf jaar mee, maar dat is dan ook echt wel een record. Met Mac heb ik tot op heden nog geen enkel probleem en wat mij betreft hou ik deze laptop tot hij niet meer wordt ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat zal dan niet zo lang zijn, aangezien bij Apple veel minder aan 'downward compatibility' doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan lang zat, alle Mac's met Intel is nog prima op te werken op de dag van vandaag. En Apple werkt al 5 à 6 jaar met Intel. Dat is voor mij lang genoeg. Verder is mijn Mac vanaf fabriek al voorzien van OS X 10.6, dus voorlopig wordt hij wel ondersteunt. Ik schat minimaal tot ongeveer 10.8, dat is 4-6 jaar. Nee, lang zat voor mij. Vind pak 'm beet in 5 jaar tijd eenmalige 1800 euro uitgeven toch echt veel beter dan ieder jaar 1100 euro waarna voor iedere update die er komt naar een hoger OS minimaal 100 euro moet worden neergeteld.
windows vista was eigenlijk een uitzondering, elk os komt snel na een andere

ubuntu komt 2 keer per jaar met een nieuwe versie (eind april en eind oktober).
apple komt elke 2 jaar met een nieuwe mac os X
windows komt elke 2-3 jaar met een nieuwe versie.
1985 - windows 1
1987 - windows 2
1990 - windows 3
1992 - windows 3.1
1995 - windows 95
1998 - windows 98
2000 - windows 2000 / windows ME
2001 - windows xp
2006 - windows vista
2009 - windows 7
2012 - windows 8

zoals je ziet zit tussen windows xp en vista het grootste gat.
al zou je windows xp service pack 2 als een nieuwe windows versie kunnen zien omdat dit windows xp gigantisch heeft veranderd.

het probleem is dat voor veel mensen windows xp de eerste windows was, of windows me/2000 hebben overgeslagen omdat deze zeer slecht was.
dit zijn veel mensen vergeten en denken daarom dat het normaal is dat er 5 jaar tussen zit en geen 2 tot 3 jaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk zichzelf respecterend bedrijf zal altijd moeten vernieuwen om bij te blijven in de ontwikkeling.
Standaard probeer microsoft om de drie jaar zijn windows en office producten te vernieuwen.
OP zich een goed idee, echter niet elke vernieuwing is ook beter.
Met name vind ik dat er veel geklungeld wordt met het veranderen van namen binnen het product .
Als voorbeeld in het configuratiescherm vond je onder software alle op de computer geinstalleerde programma's nu heet het opeen programma's en onderdelen.
Het zijn er echt per versie tientallen die van naam veranderen en hetzelfde te bieden hebben
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zelfs zo dat ze al met windows 8 bezig zijn terwijl windows 7 nog niet is uitgebracht. zoals vele reacties hierboven. alles om de concurrentie tegen te gaan en te innoveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing