mijn acer aspire start niet meer op. Wie weet wat ik moet intoetsen en wanneer als ik naar de fabrieksinstelling wil?

Hij start dus niet meer op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Perongeluk je Windows verwijderd (of heel simpel je accu vergeten op te laden).
Of het draadje van je aan/uit toets is stuk.

Maar meestal is het iets heel simpels zoals bovenstaande, heb ik ook wel eens gehad hahaha.

Anders toch even naar de reparateur. Ben benieuwd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk heeft u een opstart CD gemaakt na de installatie van uw Windows. Anders eens proberen met de meegeleverde service CD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel opstart cd gemaakt, maar daarop reageert de laptop ook niet! Geen service cd meegeleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmiddellijk nadat u de start knop gedrukt heeft moet op F2 drukken en inhouden tot u in de BIOS komt.
Met de toets → naar "Boot" gaan en daar zien of uw CD-drive bootable staat (disabled), zo niet met ↓ naar CD gaan en de instructie in rechter colom opvolgen om die beschikbaar te maken (enabled). Dan nog eens proberen vanaf uw CD.
Lukt dit niet of was dit reeds OK dan eens zien op hetzelfde tabblad of "Onboard LAN Boot ROM" op enabled staat. Staat die op disabled dan op dezelfde manier proberen aanpassen.
Nogmaals proberen opstarten. Lukt dit allemaal niet dan kan u in extremis nog proberen om een bootable harde schijf uit een andere PC als "master" in de uw PC te steken, dan moet u wel uw harde schijf als "slave" zetten. Lukt het dan wel dan kan u een backup of copy maken van al uw data bestanden en uw harde schijf herformateren en opnieuw volledig installeren.
Succes en veel geduld toegewenst.
Ik heb toevallig hetzelfde gehad van de week. Download ubuntu, brand deze op cd, opstarten op cd, te kiezen als je na de aanknop meteen f2 indrukt, nu kan je bij je bestanden, alles backuppen op externe harde schijf of usb, dan nieuwe windows installeren.
Succes, vervelend gedoe was het bij mij ook. Maar voordeel is, nu een hele opgeruimde computer!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je dus wel ff een andere pc tot je beschikking hebben ;)