Is er een site waar ik aan "ervaren" Geluidstechnicussen vragen kan stellen?

Ik maak een tekenfilm over een zanger, daar komen dus veel liedjes bij, ik zou dus iemand willen waaraan ik vragen kan stellen en de nummers beoordeeld, of de instrementen te luid staan, de achtergrond zang te hard, of dat er nog een effect bij zou moeten zitten.

Een serieus muziekforum ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het is op forum's proberen Succes;)

Antwoorden (2)

Met een forum kom je niet veel verder.
Het nadeel is dat een geluidstechnicus eigenlijk de persoon is die bepaalt of een nummer goed klinkt of niet.
Dat is deels de balans tussen stemmen en instrumenten maar ook de effecten die ingezet kunnen worden hebben een enorme invloed.
Wat je in feite nodig hebt is begeleiding.
Feitelijk heb je een ervaren technicus nodig en wellicht ook zijn /haar middelen.
Een geluidstechnicus moet zelf ook (juist) muzikaal begaafd zijn.
Daar komt bij dat je deze ook in de rol van producer wilt plaatsen, want je wilt advies.
Nu is geen technicus hetzelfde, bij eenzelfde nummer maakt de een een (iets) andere eindafstelling/mixverhouding dan de ander.
Met een forum kom je in mijn optiek niet verder dan daar (of hier) iemand te vinden die je kan begeleiden.
Als een opname eenmaal gemaakt is , is (zeker met alleen stereo-dolby 7.1) kun je weinig meer veranderen.
De juiste afstelling dien je TIJDENS de opname zelf te maken, liefst in meer sporentechniek, zodat de eindmix achteraf gemaakt kan worden.
Wel is het zo dat een ervaren geluidstechnicus tijdens de opname al de goede keuzes maakt, anders immers zouden life-optredens slecht klinken, wat zelden het geval is.
Stel eventueel via GV of een forum een gerichte vraag om hulp van een ervaren geluidstechnicus die bij je in de buurt woont, liefst met eigen studio of middelen.
Dan maak je een goed kans.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek via google naar fora die gaan over geluidtechniek
Frank